Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Taitaja2016-tapahtuma avataan tänään

Taitaja2016-tapahtuma avataan tänään

Julkaistu: 09.05.2016 klo 07:51
Julkaisija: Taitaja2016

Taitaja2016-tapahtuma, ammattitaidon SM-kilpailut, käynnistyy tänään ma 9.5.2016 avajaiskulkueella ja - juhlalla. Pääministeri Juha Sipilä, tapahtuman suojelija, saapuu avajaisiin ja avaa tapahtuman. Avajaiskulkue lähtee Seinäjoen Kappatorilta klo 17.30 ja avajaisjuhla alkaa Seinäjoen Uimahalli-urheilutalolla (Kirkkokatu 15) klo 19.

Ammattitaidon SM-mitaleista kilpaillaan kolmen päivän ajan 10. – 12.5.2016.

Medialle järjestetään jokaisena tapahtumapäivänä tiedotustilaisuus Uimahalli-urheilutalolla (Kirkkokatu 15) seuraavasti:

ma 9.5. 14.00-15.00 Tiedotustilaisuuden teemana mm. Juryn katselmuksen tulokset

ti 10.5. 14.00-15.00 Tiedotustilaisuuden teemana mm. Taitaja9 ja siihen tulossa olevat muutokset

ke 11.5. 13.00-14.00 Tiedotustilaisuuden teemana mm. kumppanuus Taitaja-tapahtuman toteuttamisessa. Mitä yritykset saavat osallistuessaan Taitaja-tapahtumaan?

to 13.00-14.00 Tiedotustilaisuuden teemana kilpailujen tulokset, jotka saadaan kaikista lajeista klo 14.15

Tiedotustilaisuudessa paikalla

Taitaja2016-kilpailujohtaja Liisa Lähdesmäki, p. 040 830 2245

Taitaja-päällikkö Pekka Matikainen, Skills Finland, p. 050 5322 765

ja muita avainhenkilöitä aina päivän tapahtumien mukaan

Taitaja2016-viestintä- ja markkinointivastaava Anna-Kaisa Koitto, p. 040 830 4218

Ammattitaidon SM-kisojen, Taitaja-tapahtuman, kilpailijat ovat ammattiin opiskelevia alle 20-vuotiaita tai kilpailuvuonna 20 vuotta täyttäviä.

Taitaja2016-tapahtuman Seinäjoella 10.–12.5.2016 järjestää Skills Finlandin kumppanina Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedu. Taitaja2016 on avoin yleisötapahtuma, johon odotetaan 40 000 kävijää.

Ammattitaidon SM-kilpailut käydään 43 lajissa Seinäjoki Areenassa ja muilla suorituspaikoilla sen välittömässä läheisyydessä. Noin 400 ammattiin opiskelevaa nuorta kilpailee ammattitaidon suomenmestaruuksista oikeaa työpaikkaa vastaavissa olosuhteissa. Tapahtumassa nähdään myös TaitajaPLUS-ammattitaitokilpailu erityistä tukea tarvitseville opiskelijoille ja Taitaja9-joukkuekisa peruskoulun 9-luokkalaisille.