Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Suomalaiselle valmennusyritykselle arvostettu standardi

bonge

Suomalaiselle valmennusyritykselle arvostettu standardi

Julkaistu: 01.03.2013 klo 11:13
Julkaisija: bonge

Suomalaisen liikunta-alan koulutus- ja valmennusyhtiö Trainer4You Oy:n personal trainer -koulutukselle on myönnetty arvostettu European Health and Fitness Assosiationin (EHFA) akkreditointi. EHFA on Euroopan johtava liikunta-alan katto-organisaatio, jonka tarkoituksena on edistää kunto- ja terveysliikunta-alan etuja EU:ssa sekä osallistua poliittiseen keskusteluun Brysselissä.

”Tämä on iso askel kohti tavoitteitamme yksilöiden sekä yhteiskunnan liikunta- ja terveystottumusten muuttamisessa pysyvästi paremmiksi”, kertoo Trainer4You:n toimitusjohtaja Tapani Määttä. ”Personal trainer -ammattinimikettä ei ole suojattu ja tämä on aiheuttanut hämmennystä niin koulutettavien, kuin itselleen valmentajaa etsivien parissa. EHFA:n standardit ratkaisevat tämän haasteen Euroopan laajuisesti.”

Standardi auttaa tunnistamaan ammattilaisen

Liikkumattomuuden kustannukset ovat vuosittain Suomessa jo miljardiluokkaa, puhumattakaan liikkumattomuuden mukanaan tuomasta inhimillisestä kärsimyksestä. Yksi ongelmaa kiihdyttäneistä tekijöistä on ollut riittämätön liikunnan ammattilaisten määrä. Suomessa esimerkiksi lääkärin pakollisiin opintoihin ei kuulu lainkaan erillistä liikuntalääketieteen kurssia, joten tässäkin arvostetussa ammattikunnassa tietämys on pitkälti oman kiinnostuksen ja harrastuneisuuden varassa. Suurta yleisöä hämmentää, mistä saada luotettavaan tieteelliseen tietoon pohjautuvaa liikuntaneuvontaa ja –valmennusta. Tätä ongelmaa EHFA pyrkii aktiivisesti ratkaisemaa luomalla selkeitä yhteisiä Eurooppalaisia standardeja liikunta-alan ammattilaisten tunnistamiseksi sekä alan arvostuksen nostamiseksi.

”Olemme kouluttaneet Suomeen jo yli 6000 liikunnan ammattilaista, joiden panos liikkumattomuuden torjumisessa on jo kansallisesti merkittävä”, kertoo Määttä ylpeänä.
”Ala tulee työllistämään tulevaisuudessa tuhansia uusia ihmisiä. Standardointi auttaa asiakasta tunnistamaan ammattilaisen, lisäten liikuntapalvelujen kysyntää entisestään.”

Trainer4You lyhyesti:

Trainer4You on personal trainingin ja terveysvalmennuksen uranuurtajayritys Suomessa. Yritys kouluttaa ohjaajia liikunta-alalle sekä tarjoaa yrityksille laadukasta liikuntavalmennusta.

Lisätietoja: http://www.trainer4you.fi

EHFA lyhyesti:

EHFA (European Health and Fitness Association) on voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka tarkoituksena on edistää kunto- ja terveysliikunta-alan etuja EU:ssa sekä osallistua poliittiseen keskusteluun Brysselissä. EHFA on myös laatinut Eurooppalaiset koulutusstandardit kunto- ja terveysliikunta-alan koulutusohjelmille.

Lisätietoja: http://www.ehfa.eu.com/

Lisätiedot: