Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Skills Finland mukana Rion olympialaisten Suomi-talossa

Skills Finland

Skills Finland mukana Rion olympialaisten Suomi-talossa

Julkaistu: 17.08.2016 klo 08:00
Julkaisija: Skills Finland

Tämän viikon lopulla olympialaisten kisavieraat pääsevät kokeilemaan Taitaja9-tehtäviä Suomi-talossa, jossa esitellään suomalaista koulutusta.

Suomalainen koulutus ja koulutusvienti ovat teemoina Rion Suomi-talossa 17.–19.8.2016. Tila on tällöin avoin kaikille kisavieraille. Taloon on myös kutsuttu kansainvälisiä ja paikallisia koulutusalan toimijoita.

Suomi-talossa vierailla on mahdollisuus kolmen päivän aikana kuulla tietoiskuja suomalaisesta koulutuksesta ja tavata koulutusalan toimijoita. Ammattitaitokilpailuista on päivittäin tietoisku, ja Skills Finlandin pisteellä vieraat voivat tutustua ammatilliseen koulutukseen elämyksellisesti Taitaja9-kädentaitokilpailun tehtäviä kokeillen.

Suomi-talo on Suomen Olympiakomitean, opetus- ja kulttuuriministeriön, työ- ja elinkeinoministeriön, Finpron sekä Brasilian Suomen suurlähetystön yhteistyöprojekti. Koulutusvienti-tapahtumassa on mukana useita suomalaisia koulutusalan toimijoita. Skills Finland toteuttaa oman toimintapisteensä yhteistyössä ammattitaitokilpailujen toimijoita kouluttavan Hämeen ammattikorkeakoulun Finnish Academy for Skills Excellencen kanssa.

Yksittäisten päivien tarkempaan ohjelmaan voit tutustua Facebookissa:

Lisätietoja

Viestintäpäällikkö Katja Katajamäki, katja.katajamaki@skillsfinland.fi, 040-7320691.

Skills Finland ry yhteistyökumppaneineen valmentaa ja lähettää Suomen maajoukkueen kansainvälisiin WorldSkills-, EuroSkills- ja Abilympics-kilpailuihin ja järjestää vuosittain kansalliset Taitaja-, TaitajaPLUS- ja Taitaja9-kilpailut. Skills Finland kehittää myös huippuosaajien valmennusjärjestelmää, kouluttaa kilpailuasiantuntijoita sekä tuottaa ammattitaitokilpailuihin liittyvää tutkimusta, tiedotusta ja julkaisuja. Yhdistyksen taustavoimia ovat opetus- ja kulttuuriministeriö, Opetushallitus ja ammatilliset oppilaitokset sekä keskeiset työmarkkina- ja opetusalan järjestöt.