Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » SAKUstarseista kultaa, hopeaa ja pronssia Turun ammatti-instituuttiin

Turun ammatti-instituutti

SAKUstarseista kultaa, hopeaa ja pronssia Turun ammatti-instituuttiin

Julkaistu: 22.04.2016 klo 08:42
Julkaisija: Turun ammatti-instituutti

SAKUstars2016 -kulttuurikilpailut järjestettiin 19.21.4.2016 Omnian ammattiopistossa Espoon keskuksessa.

Turun ammatti-instituutin Anu Palosaari voitti oman lajinsa yksintanssi improvisoiden. Anun esitys oli tuomariston mukaan pitkälle kehittynyt ja liikkeen kieli oli loistava. Jonathan ”Strychine” Nurmi otti hopeaa Talentti-sarjassa. Vauhdikas ja yleisöön uponnut beatbox-esitys kirvoitti tuomariston ylistyssanoihin. Yksinlaulusarjassa pronssia toi Turkuun Sweetie Pie Rahf. Hänen mahtava tulkintansa Adelen kappaleesta Hello hurmasi yleisön ja tuomariston. Kovatasoisessa klassisen laulun sarjassa kunniamaininnan toi Turkuun Laura Sipponen.

– SAKU ry:n toiminta nähdään usein vapaa-ajantoimintana ja harrastamisena. Uudet tutkinnon perusteet nostavat kuitenkin esille paljon sellaista osaamista, jonka saavuttamisessa SAKU ry:n tarjoama toiminta voidaan nähdä osana oppilaitoksen ydintoimintaa, kertoo Turun ammatti-instituutin palvelualuejohtaja Hannu Immonen. Osallistuminen SAKU ry:n toimintaan tarjoaa motivoivan mahdollisuuden kerryttää opintoihin kuuluvaa osaamista samalla, kun ohjaavien opettajien resurssi on osa normaalia opetusta.

SAKUstars-tapahtuma on valtakunnallinen kulttuurikilpailu kaikille ammattiin opiskeleville. Espoossa järjestettävät kilpailut olivat järjestyksessään 64. SAKUstars-kilpailut. SAKUstarseissa pääsee esiintymään, testaamaan omia taitojaan ja seuraamaan muiden esityksiä. Turun ammatti-instituutin kahdeksanhenkinen joukkue oli tänä vuonna ennätyksellisen suuri.

Kuvat ovat vapaasti käytössä, kuvaaja Jarmo Linkosaari

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt