Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Puhdistusalalta löytyy monipuolisia työtehtäviä

Taitaja2015

Puhdistusalalta löytyy monipuolisia työtehtäviä

Julkaistu: 05.05.2015 klo 10:58
Julkaisija: Taitaja2015

Taitaja2015-kilpailussa puhdistuspalvelun kilpailulajissa tehtävät ovat hyvin monipuolisia. Erilaisten puhdistustehtävien lisäksi kilpailutehtävissä testataan myös asiakaspalvelua. Tärkeintä on osata yhdistää puhdistuspalveluita sekä muita palvelutehtäviä palvelusopimuksen mukaan.

Puhdistusalan ammattilaisia tullaan tulevaisuudessa tarvitsemaan entistä enemmän. Alalla on siis helppo työllistyä ja etenemismahdollisuudetkin ovat hyvät. Puhdistusalan kilpailulajissa suomenmestaruudesta kamppailevat toimitila- ja kodinhuoltajat.

– Yleensä kun opiskelijat tulee, niin ne viihtyy, mutta eihän tämä ole välttämättä nuorten ihanneammatti, summaa lajivastaava Seija Lehmus.

Lehmus kertoo alan olevan hyvin monipuolinen. Työpäivät sisältävät paljon erilaisia tehtäviä. Ylläpito- ja perussiivoustehtävien lisäksi ammattilaiset taitavat tekstiilien huoltotehtävät, toimisto- ja kokouspalvelut sekä ateriapalvelut. Taitaja2015-kilpailun puhdistuspalvelun kilpailutehtävät ovatkin käytännönläheisiä ja vastaavat työelämän vaatimuksia. Kilpailutehtävissä arvioidaan ateriapalvelu-, tekstiilihuolto, ylläpito- ja perussiivoustaitoja toimintaympäristö huomioiden. Myös koneiden ja puhdistusaineiden tuotetietous testataan.

lajivastaava Seija Lehmus puh. 040 183 4473
lajivastaava Jenni Numme puh. 040 160 8803
tiedottaja ja kuvaaja Karoliina Närvänen puh. 0400 256 114

Kuva: Ensimmäinen kilpailija Vilma Ranta keskittyy tehtävään tuomareiden arvioivan katseen alla.

Taitaja2015-tapahtuma, valtakunnallinen ammattitaidon SM-kilpailu, TaitajaPLUS sekä Taitaja9, pidetään 5.–7.5.2015 Turun Messu- ja Kongressikeskuksessa sekä HK Areenalla. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Skills Finland ry, Turun ammatti-instituutti, Axxell Utbildning Ab, Bovallius-ammattiopisto, Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä, Peimarin koulutuskuntayhtymä, Salon seudun koulutuskuntayhtymä, Raision seudun koulutuskuntayhtymä ja Turun Ammattiopistosäätiö.

Taitaja2015 viestii monin tavoin. Voit ladata painokelpoisia kuvia tapahtumasta ja eri kilpailulajeista Kuvat.fi
-palvelusta. Lisäksi käytössäsi on Taitaja2015 Youtube, Twitter, Instagram- ja Facebook-tilit. Nettiradio sekä verkkouutiset.  Kaikki linkit sekä yksityiskohtaiset tiedot eri kilpailulajeista ja tehtävistä löydät myös www.taitaja2015.fi etusivulta.