Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Palopäällystö Tampereella ratkomassa pelastustoimen tulevaisuutta

Suomen Palopäällystöliitto

Palopäällystö Tampereella ratkomassa pelastustoimen tulevaisuutta

Kutsu.
Julkaistu: 16.03.2015 klo 10:14
Julkaisija: Suomen Palopäällystöliitto

Suomen Palopäällystöliitto järjestää pelastusalan ykköstapahtuman, Palopäällystöpäivät 19.–21.3., Tampereella Solo Sokos Hotel Tornissa (Ratapihankatu 43). Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita seuraamaan opintopäiviä. Pyydämme Teitä saapumaan paikalle torstaina 19.3.2015 kello 9.00, jolloin pidetään lyhyt esittely päivistä, käsiteltävistä aiheista sekä esitellään henkilöt, joita on mahdollista haastatella.

Palopäällystöpäiville osallistuu 350 pelastus- ja turvallisuusalan toimijaa. Päivillä keskustellaan pelastusalan tulevaisuuden kannalta keskeisistä ja ajankohtaisista aiheista. Tämän vuoden polttavimpia puheenaiheita ovat pelastustoimen tulevaisuus, miten tilannekeskusratkaisut hoidetaan, ja kuinka lähiesimiestyö muuttuu.

Palopäällystöpäivät aloitetaan torstaina paneelikeskustelulla sisäisestä turvallisuudesta ja pelastustoimen tulevaisuudesta. Turvallisuuskomitean pääsihteeri Vesa Virtanen tulee avaamaan keskustelua aiheella ”Ministeriöiden välisellä yhteistyöllä kohti kokonaisturvallisuutta”.

Panelisteina ovat

Arto Pirttilahti, Keskusta
Kari Tolvanen, Kokoomus
Leena Rauhala, Kristillisdemokraatit
Ari Jalonen, Perussuomalaiset
Thomas Blomqvist, RKP
Jussi-Pekka Ahonen, SDP
Kalle Hyötynen, Vasemmistoliitto
Jaakko Stenhäll, Vihreät

Asiantuntijakommentaattoreina ovat

Kansliapäällikkö Päivi Nerg, sisäministeriö
Pelastusjohtaja Olli-Pekka Ojanen, Pirkanmaan pelastuslaitos

Laadukkaiden luentojen ja vilkkaiden paneelikeskustelujen lisäksi Palopäällystöpäivillä on mahdollisuus tutustua näyttelyyn, jossa on yli 40 näytteilleasettajaa.

Tervetuloa!

Lisätiedot ja yhteydenotot osallistumisesta:

Suomen Palopäällystöliitto — Finlands Brandbefälsförbund ry on vuonna 1932 perustettu valtakunnallinen järjestö, jonka tavoitteena on kohottaa jäsenistön ammattiosaamista sekä edistää ihmisten, yhteisöjen ja yhteiskunnan valmiutta estää onnettomuuden jo ennalta ja toimia oikein erilaisissa vaaratilanteissa. Palopäällystöliitolla ei ole ammatilliseen edunvalvontaan liittyviä tehtäviä. Sen sijaan turvallisuuden edistäminen on tärkein tehtävämme.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki