Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Opiskelijatutkimusverkosto hakee jäseniä Opiskelijatutkimuksen vuosikirjan toimituskuntaan

Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

Julkaistu: 02.04.2015 klo 10:30
Julkaisija: Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

Opiskelijatutkimusverkosto hakee jäseniä Opiskelijatutkimuksen vuosikirjan toimituskuntaan. Vuosittain ilmestyvä vuosikirja kokoaa yhteen alan tutkimusta sekä edistää tutkimusalan näkyvyyttä ja tunnettavuutta. Lisäksi se tarjoaa julkaisufoorumin alan tutkijoille sekä tutkimustiedon hyödyntäjille. Opiskelijatutkimuksen vuosikirja sisältää pääasiassa tieteellisiä vertaisarvioituja artikkeleja mutta myös osittain yleistajuistettuja artikkeleita. Kirja julkaistaan sekä painettuna että sähköisenä versiona.

Lisätietoa vuosikirjasta osoitteessa http://opiskelijatutkimusverkosto.com/portfolio/vuosikirja/

Toimituskuntaan etsitään opiskelun ja koulutuksen kenttää tuntevia jäseniä monipuolisesti eri tieteenaloilta. Toimituskunnan jäseniksi valitaan pääasiassa tohtorintutkinnon suorittaneita henkilöitä. Opiskelijatutkimusverkoston tavoitteena on tarjota mahdollisuus toimituskuntatyöskentelyyn myös tieteellisen uransa alkuvaiheissa oleville henkilöille.

Toimituskunnan jäsenet valitsevat vuosikirjaan hyväksyttävät käsikirjoitukset, avustavat vertaisarvioijien valinnassa, arvioivat artikkeleihin vertaisarviointien pohjalta tehtyjä muokkauksia sekä esittävät kirjoittajille tarvittaessa omia kommenttejaan ja muokkausehdotuksiaan. Toimituskunta tekee myös päätökset artikkelien julkaisemisesta. Toimituskunnan jäsenten toimikausi on 2 vuotta. Puolet jäsenistä vaihtuu kuitenkin vuosittain, joten tässä haussa toimituskuntaan hyväksyttävistä valitaan arvalla ne henkilöt, joiden toimikausi on vain yhden vuoden. Nämä henkilöt voivat kuitenkin hakea uudelleen jäseneksi seuraavalle, vuodet 2016 ja 2017 käsittävälle toimikaudelle. Toimituskunnan koordinaattorina toimii vuosikirjan toimitussihteeri.

Vuoden 2015 Opiskelijatutkimuksen vuosikirja tulee koostumaan pääasiassa Korkeakoulu- ja innovaatiotutkimuksen päivien ja Opiskelijatutkimuksen päivän yhdessä järjestämän Avoin tiede ja avoin koulutus? -seminaarin (http://blogs.helsinki.fi/hegompage/kip2015-2/) työryhmäesityksiin pohjautuvista artikkeleista. Vuosikirjaan hyväksyttävät käsikirjoitukset valitaan tiivistelmien ja seminaariesitysten perusteella.

Kirjoita lyhyt esittely itsestäsi ja kerro, miksi haet Opiskelijatutkimuksen vuosikirjan toimituskunnan jäseneksi. Voit myös liittää hakemukseen listan omista julkaisuistasi ja julkaisutoimintaan liittyvistä tehtävistäsi joko sähköpostin liitteenä tai verkkosivulle ohjaavana linkkinä. Lähetä hakemuksesi sähköpostilla vuosikirjan toimitussihteerille osoitteeseen simo.pihlajaniemi@otus.fi viimeistään 15.4.2015. Valinnoista pyritään ilmoittamaan viikon 16 aikana.

Toimitussihteeri Simo Pihlajaniemi
simo.pihlajaniemi@otus.fi