Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Omnia jälleen ammatillisen koulutuksen kulttuurilajien Suomen mestari

Omnia

Omnia jälleen ammatillisen koulutuksen kulttuurilajien Suomen mestari

Julkaistu: 29.05.2015 klo 10:25
Julkaisija: Omnia

Omnian ammattiopiston opiskelijat ovat perinteisesti myös kulttuurikisamenestyjiä. Ammattiin opiskelevat nuoret osallistuvat sankoin joukoin vuosittain eri paikkakunnalla järjestettävään valtakunnalliseen SAKUstars-kisaan. Tänä vuonna TeamOmnialla oli tuomisinaan Oulun kilpailusta 7 kultamitalia, 6 hopeamitalia, 8 pronssimitalia ja ennätykselliset 18 kunniamainintaa. Tällä kisamenestyksellä Omnia on jälleen ammatillisen koulutuksen kulttuurilajien Suomen mestari! TeamOmnian juhlaa vietettiin koulujen päättäjäisviikolla Espoon Kirkkokadun toimipisteessä, jossa nuoret antoivat näytteitä upeasta osaamisestaan.

-       Kilpailutoiminta tuo opiskelijoille vaihtelua ja mahdollisuuksia. Ammattitaitokilpailuissa opiskelijat pääsevät hiomaan ammattitaitoaan ja verkostoitumaan muiden kilpailijoiden ja työelämän edustajien kanssa. Työllistymisen mahdollisuudet paranevat selvästi ammattikisojen myötä, kertoo Omnian ammattiopiston vs. rehtori Maija Aaltola. SAKUstars-kulttuurikilpailussa korostuu yhteisöllisyys. Monipuolisissa lajeissa jokaista osallistujaa kannustetaan ja jokainen hyväksytään. Opiskelijat saavat esiintymisvarmuutta, ja itseluottamus kasvaa. Työelämässä nämä taidot ovat ensiarvoisen tärkeitä, painottaa Aaltola.

Vuoden 2016 SAKUstars-kulttuurikisan järjestää Omnia, ja tapahtumapaikkana on Espoon keskuksen kampusalue.

-       Omnian opiskelijat ovat osallistuneet aktiivisesti kilpailutoimintaan jo useita vuosia. Valtakunnallinen SAKUstars-tapahtuma järjestetään Omniassa, jotta vieläkin laajempi joukko pääsee kokemaan mahtavan kisatunnelman. Järjestelyt toteutetaan mahdollisimman kattavasti osana opetusta – SAKU-kisan kuuluu olla opiskelijoiden näköinen!, hehkuttaa Aaltola.

*Maija Aaltola, vs. rehtori, Omnian ammattiopisto, p. 050 384 9354
*Leena Wiikari, projektipäällikkö, SAKUstars2016/Omnian ammattiopisto, p. 046 851 5211
*sakustars.fi: http://www.sakustars.fi/
*Kuvia TeamOmnia-tilaisuudesta ePressi/Omnian mediapankki

Tulevan lukuvuoden kilpailut

• Ammattitaidon MM-kilpailut, WorldSkills, São Paulo, Brasilia 11.–16. 8.2015
  • Ammattitaidon ABILYMPICS-kilpailut, erityistä tukea tarvitseville ja vammaisille Ranskan Bordeaux’ssa 23.–27.3.2016
  • SAKUstars-kulttuurikilpailu Espoossa 19.–21.4.2016
  • Ammattitaidon SM-kilpailu, Taitaja2016, Seinäjoki 10.–12.5.2016
  • Ammattitaidon EM-kilpailut, EuroSkills, Göteborg, Ruotsi 29.11.–3.12.2016
  • Lisäksi osallistutaan eri ammattialojen kilpailuihin ja SAKUn urheilukilpailuihin

Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia on monialainen koulutuksen järjestäjä, joka tarjoaa nuorille ja aikuisille toisen asteen ammatillista koulutusta, oppisopimuksia, lukio-opetusta, työpajatoimintaa sekä vapaan sivistystyön kursseja. Eri-ikäiset oppijat voivat joustavasti yhdistää esimerkiksi opintoja ja harrastustoimintaa mielekkäiksi kokonaisuuksiksi. Omniassa työskentelee 860 alansa ammattilaista ja oppijoita on eri yksiköissä vuosittain yli 60.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki