Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Lapin AMKin ensimmäinen vuosi: kahdesta tuli yksi

Lapin AMK

Lapin AMKin ensimmäinen vuosi: kahdesta tuli yksi

Julkaistu: 11.05.2015 klo 10:40
Julkaisija: Lapin AMK

Lapin ammattikorkeakoulun ensimmäisen toimintavuoden kertomus on julkaistu. Muutosten vuosi oli innostava, mutta myös koetteleva. Muutoksen teon ohessa henkilökunta ja opiskelijat onnistuivat keskittymään tärkeimpään ja ennätyksiä lyötiin.

Rehtori-toimitusjohtaja Martti Lampelan katsauksesta käy ilmi, että uusi ammattikorkeakoulu on ottanut nopeasti oman paikkansa korkeakoulukentässä. Yhteishaussa oli hakijoita merkittävästi enemmän verrattuna yhdistymistä edeltäviin ammattikorkeakouluihin ja vuoden aikana syntyi myös uusi tutkintoennätys. Vuosi oli myös taloudellisesti onnistunut. Kemin kaupunginjohtaja Tero Nissinen luo katsauksen vuoteen Lapin ammattikorkeakoulu Oy:n hallituksen näkökulmasta.

Vuoteen mahtui monia ilon aiheita ja kohokohtia, joista osa on poimittu mukaan kertomukseen. Kertomuksessa saavat sijansa myös ammattikorkeakoulun neljän osaamisalan ja tutkimus- ja kehittämistoiminnan muutokset, muutoskokemukset ja tulokset. Talous- ja tunnuslukutietojen lisäksi kertomuksessa palataan myös Lapin AMKin brändin syntyyn.

Vuosikertomus on sähköinen ja luettavissa osoitteessa www.pohjoistatekoa.fi.

Lapin ammattikorkeakoulu on Euroopan unionin pohjoisin ammattikorkeakoulu. Sijainti on meille mahdollisuus erikoistua: vahvuutemme on arktinen olosuhdeosaaminen. Hyödynnämme pohjoisen tarjoamia rajattomia mahdollisuuksia niin opetuksessa kuin TKI-toiminnassammekin. Toimipaikkamme sijaitsevat Kemissä, Rovaniemellä ja Torniossa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki