Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Kymenlaakso lähettää stipendiaatin kasvuyrittäjyysohjelmaan Cambridgeen

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kymenlaakso lähettää stipendiaatin kasvuyrittäjyysohjelmaan Cambridgeen

Julkaistu: 01.04.2015 klo 12:48
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy, Kouvola Innovation Oy, Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto ja Kouvolan seudun ammattiopisto ovat jatkamassa viime vuonna aloitettua yhteistyötä Cambridgen yliopiston kanssa lähettämällä stipendiaatin Judge Business Schoolin Postgraduate Diploma in Entrepreneurship -ohjelmaan.

Kyseessä on noin vuoden kestävä koulutusohjelma, jonka aikana on tarkoitus kehittää koulutukseen valitun liikeideaa ja rakentaa verkostot sekä rahoitus liiketoiminnan kansainväliselle skaalaamiselle. Koulutus sisältää sekä lähijaksoja Cambridgessä että etätehtäviä. Koulutuksen kustannukset ovat noin 20 000 €. Nämä katetaan valitulle stipendiaatille.

Lisätietoja koulutusohjelmasta:

Kymenlaakson stipendiaatiksi valittavalta edellytetään kansainvälisesti skaalautuvaa liikeideaa, soveltuvaa korkeakoulututkintoa, sujuvaa englannin kielen osaamista sekä hyvää asennetta ja motivaatiota. Lisäksi arvioidaan liikeidean vaikuttavuutta Kymenlaakson näkökulmasta. Haku on käynnissä 15.4.2015 asti. Siihen mennessä hakijoita pyydetään toimittamaan vaadittavat englanninkieliset esseet, CV ja vapaamuotoinen hakemus Cursorin osaamisjohtaja Petri Tolmuselle sähköpostitse. Valinta suoritetaan hakemusten perusteella ja haastatteluilla huhtikuun loppuun mennessä.

Lisätietoja antavat:

Petri Tolmunen, osaamisjohtaja, Cursor Oy, puh. 040 190 2433
sekä vuoden 2014 stipendiaatti Teemu Saarelainen, puh. 040 190 2523

Hakuohjeet (löytyvät myös osoitteesta http://www.cursor.fi/cambridge):

Edellytykset:

• kansainvälisesti skaalautuva liikeidea
  • soveltuva korkeakoulututkinto
  • sujuva englannin kielen osaaminen
  • hyvä asenne ja motivaatio

Vaadittavat esseet:

• Essay 1. Please explain why you are applying to this programme? How would your selection benefit the development of the entrepreneurship ecosystem of Kymenlaakso? Please do not exceed 200 words
  • Essay 2. Provide a concise overview of the practical enterprise project to plan to use as a basis for your major project. How will you progress your idea during the programme? What effect will your project have on the development of the entrepreneurship ecosystem of Kymenlaakso? Please do not exceed 500 words

Lähetä vastauksesi, CV ja vapaamuotoinen hakemuksesi ohjelmaan 15.4.2015 mennessä osoitteeseen petri.tolmunen@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon