Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Kokoomusopiskelijoiden Pirre Seppänen SYL:n hallitukseen.

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry

Kokoomusopiskelijoiden Pirre Seppänen SYL:n hallitukseen.

Julkaistu: 30.11.2013 klo 21:25
Julkaisija: Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry

Espoon Korpilammelle kokoontunut Suomen ylioppilaskuntien liiton liittokokous valitsi Kokoomusopiskelijoiden Pirre Seppäsen SYL:n hallitukseen vuodelle 2014.

22-vuotias lahtelaislähtöinen Helsingin yliopistossa valtiotieteitä opiskeleva Seppänen valittiin 29.-30.11. Espoon Korpilammelle kokoontuneessa Suomen ylioppilaskuntien liiton liittokokouksessa SYL:n hallitukseen vuodelle 2014. Liittokokous valitsi puheenjohtajaksi Piia Kuosmasen Aalto yliopiston ylioppilaskunnasta sekä hallituksen jäseniksi Jari Järvenpään Tampereen yliopiston ylioppilaskunnasta, Mari Krögerin Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnasta, Hilkka Kempin Lapin yliopiston ylioppilaskunnasta, Marko Rosenholm Helsingin yliopiston ylioppilaskunnasta ja Petra Peltonen Turun yliopiston ylioppilaskunnasta.

- Olen mielettömän kiitollinen saamastani luottamuksesta! Odotan innolla sitä, että pääsen toimimaan SYL:ssa laadukkaamman ja saavutettavamman koulutuksen sekä opiskelijan yhteiskunnallisen aseman puolesta. Tulevasta vuodesta tulee ikimuistoinen ja työntäyteinen, kommentoi Seppänen tuoreeltaan valinnan jälkeen.

Henkilövalintojen ohella liittokokous päätti edistää perustuloa sekä määritti suuntaviivat eduskuntavaalivaikuttamiseen. Tämän lisäksi liittokokous päätti, että Suomen ylioppilaskuntien liitto eroaa Opiskelijoiden Liikuntaliiton jäsenyydestä 1.1.2015 alkaen.

- Paluu Korpilammelle palautti aatteenpalon ylioppilasliikkeeseen ja liittokokous teki kahden päivän aikana isoja ratkaisuja. Odotan mielenkiinnolla päätösten täytäntöönpanoa ja uskon, että Pirre suoriutuu ensi vuoden haasteista erinomaisesti, toteaa Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Akseli Hakala.

SYL:n hallituksen jäsenyyden lisäksi Seppänen toimii myös Kokoomusopiskelijoiden varapuheenjohtajana vuosina 2014 ja 2015.

puheenjohtaja Akseli Hakala, 044 7760 773 akseli.hakala@kokoomusopiskelijat.fi

SYL:n hallituksen jäsen 2014 Pirre Seppänen, 0407050123, pirre.seppanen@helsinki.fi