Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Gigglebug järjestää Mikkelissä animaatiokoulutuksen – tavoitteena rekrytoinnit

Miktech Oy

Gigglebug järjestää Mikkelissä animaatiokoulutuksen – tavoitteena rekrytoinnit

Julkaistu: 08.09.2014 klo 08:15
Julkaisija: Miktech Oy

Peli- ja animaatiostudio Gigglebug Entertainment järjestää 2.-3.10. Mikkelissä maksuttoman piirrosanimaatiokoulutuksen. Koulutus on tarkoitettu piirustustaitoisille, animaatiosta ammatillisessa mielessä kiinnostuneille henkilöille. Koulutukseen valitaan 12 osallistujaa, joista osalla on mahdollisuus työllistyä Gigglebugin animaatioyksikköön Mikkeliin.

Gigglebugin Kikattava Kakkiainen -pelit ja -tv-animaatio ovat menestyneet Suomessa ja saavuttaneet jalansijaa myös kansainvälisillä markkinoilla. Kasvava yritys suunnittelee nyt pysyvän animaatioyksikön perustamista Mikkeliin, ja haluaa siksi tutustua taitaviin piirtäjiin Etelä-Savosta.

– Animaation tekeminen ei ole maantieteellisesti sidottu mihinkään paikkaan, ja animaatioyksikön perustaminen Mikkeliin on kiinni sopivien tekijöiden löytämisestä. Etsimme henkilöitä, joilla on sopiva asenne, piirustustaitoa ja potentiaalia kehittyä animaation ammattilaisiksi. Tavoitteemme on työllistää syksyn aikana 2-3 animaattoria, kertoo toimitusjohtaja Anttu Harlin Gigglebugista.

Kouluttajana toimii Gigglebugin luova johtaja Joonas Utti. Kurssilla tutustutaan animaation kannalta olennaisiin viivapiirustuksen perusteisiin sekä esitellään ja harjoitellaan piirrosanimaatiotuotannon työvaiheita ja -tehtäviä.

Gigglebug Entertainment on mukana innovaatio- ja teknologiakeskus Miktech Oy:n startup-valmennuksessa. Animaatiokoulutus järjestetään yhteistyössä Miktechin kanssa.

Aika: 2.-3.10.2014

Paikka: Turva- ja materiaalitekniikan innovaatiokeskus TUMA (Sammonkatu 12, 50130 Mikkeli)

Ilmoittautumiset: Lähetä lyhyt kuvaus itsestäsi ja linkki mahdolliseen nettiportfolioosi 19.9. mennessä osoitteeseen joonas.utti@gigglebug.tv

Lisätiedot:

Marjo Niittuaho-Nastolin, kehityspäällikkö, Miktech Oy, 0440 361 615, marjo.niittuaho-nastolin@miktech.fi

Anttu Harlin, toimitusjohtaja, Gigglebug Entertainment Oy, 050 575 4862, anttu.harlin@gigglebug.tv

www.kikattavakakkiainen.fi

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi

Uusi innovaatioympäristö ja start-up intensiivivalmennus on innovaatiotoiminnan ja uusien yrityksien kehittämistapa Miktech Oy:ssä. Valmennuksen tavoitteena on auttaa Etelä-Savon parhaita liikeideoita ja yritystaimia kasvuun, menestykseen ja kansainvälisyyteen. Palvelut on suunnattu erityisesti korkean teknologian ja osaamistason yrityksille, joilla on vahva halu kasvaa ja menestyä. Yrityksiä autetaan liiketoiminnan suunnittelussa, käynnistämisessä ja kehittämisessä. Hanketta rahoittavat Euroopan unionin sosiaalialan rahasto, alueen kunnat ja yritykset. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.