Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Edukustannus rynnistää oppikirjamarkkinoille

Edukustannus rynnistää oppikirjamarkkinoille

Julkaistu: 28.01.2016 klo 08:00
Julkaisija: Kirjapaja

Edukustannus on oppikirjamarkkinoilla verrattain uusi toimija. Se rynnistää oppikirjamarkkinoille 11 uudella opetussuunnitelman mukaisella oppimateriaalisarjalla. Uutuudet digitaalisine sisältöineen ovat esillä Educa-messuilla 29.–30.1.

Edukustannus haluaa profiloitua pedagogisesti kunnianhimoisena ja nuorekkaana uudistajana. Se on osa kolmen tuotemerkin kustantamoa, joka tunnetaan Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy:nä.

Educassa julkistetaan uusi aapinen Vilske, joka on kokeneiden pedagogien, lastenkirjailijan ja maineikkaan kuvittajan yhteistyötä. Alakoulun materiaaleja ovat myös Luontoon-oppikirjasarja, historian Mennyt, yhteiskuntaopin Me nyt -sarja sekä matematiikan sarjat Yykaakoo ja Neeviikuu. Yläkouluunvalmistuu uskonnon oppimateriaalisarja Iki ja terveystiedon Hippokrates, lukioon uskonnon Aava, filosofian F-sana ja uusiin opetussuunnitelmiin tehty versio terveystiedon oppikirjasta Virtaa.

”Suomi on loistanut Pisa-tuloksissa, mutta ei kouluviihtyvyydessä. Teemme kirjoja, jotka koko olemuksellaan viestivät oppimisen ilosta. Tärkeää on myös se, että materiaalit kannustavat oppilaita aktiivisuuteen”, sanoo toimitusjohtaja Juha-Pekka Heinonen Edukustannuksesta.

”Perehtyminen tämän päivän koulun haasteisiin ja kuntien talouteen, syventyminen tulevaisuuden oppimisen vaatimuksiin, keskustelut kentän kanssa… Näiden lähtökohtien, tinkimättömän työn ja luovuuden tuloksena meillä on esitellä hienoja uutuuksia”, kertoo Juha-Pekka Heinonen.  ”Tekijät ovat oppikirja-alan huippuosaajia.

Koulumaailma elää muun maailman tapaan murroksen keskellä.  Uudet oppimateriaalit auttavat opettajia ja oppilaita uudistumaan muutosten mukana.

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8gRMCS8qXNM

www.edukustannus.fi

facebook.com/edukustannus

instagram.com/edukustannus

Lisätietoja: Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy, viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste (09 6877 4568), marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi  tai toimitusjohtaja Juha-Pekka Heinonen (09 6877 4540), juha-pekka.heinonen@edukustannus.fi

Arvostelukappaleet ja kuvapyynnöt: Minna Vatja, minna.vatja@lastenkeskus.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki