Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Vuoden opiskelijakunnan AMIS-stipendi Turun ammatti-instituuttiin

Suomen Opiskelija-Allianssi - OSKU ry

Vuoden opiskelijakunnan AMIS-stipendi Turun ammatti-instituuttiin

Julkaistu: 31.05.2016 klo 11:43
Julkaisija: Suomen Opiskelija-Allianssi - OSKU ry

TIEDOTE
31.5.2016
JULKAISUVAPAA HETI

Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry jakaa tänä keväänä historiansa ensimmäiset AMIS-stipendit. Stipendeistä kukin on arvoltaan 250 euroa. Stipendejä myönnetään toiminnassaan erityisesti ansioituneille ammatillisille opiskelijoille ja opiskelijakunnille kolmessa kategoriassa. Vuoden opiskelijakunta –stipendillä palkittiin tänään Turun ammatti-instituutin Kellonsoittajankadun (kaupan ja palvelun alan) toimipisteen opiskelijakunta.

Opiskelijakunnan toiminnasta välittyy positiivinen tekemisen meininki, jolla vaikutetaan koko kouluyhteisön hyvinvointiin. Opiskelijakunta on aktivoitunut huomattavasti aiemmasta ja toimii näin myös hyvänä esimerkkinä oppilaitoksensa muiden koulutalojen opiskelijakunnille. Opiskelijakunta on muun muassa kunnostanut koulunsa opiskelijoiden vapaa-aikatilan ja osallistunut oppilaitoksensa päätöksentekoelinten toimintaan. Lisäksi se on aktivoinut koulun luokkien vastaavia muun muassa organisoimalla lukuisia kokouksia, nuorisovaalit ja kouluvalokuvauksen. Opiskelijakunta on järjestänyt myös koulukiusaamisen ehkäisyyn pyrkineen ”Hyvä tyyppi” –kilpailun.

- Kouluviihtyvyyden, osallisuuden ja yhteisöllisyyden lisääminen on osattu viedä Kellonsoittajankadulla konkretian tasolle, sanoo OSKU ry:n puheenjohtaja Rene Stolt.

Opiskelijakunta on myös auttanut SPR:n turkulaisten vastaanottokeskusten nuoria ja näin tarttunut oma-aloitteisesti yhteiskunnassa pinnalla olevaan aiheeseen.

- Opiskelijakunta on hienosti näyttänyt miten pitää toimia, kun huomaa asian, johon voi vaikuttaa. Arvostimme valinnassa suuresti myös sitä, Stolt kertoo.

Stipendi jaettiin voittaneelle opiskelijakunnalle TAI:n Kellonsoittajankadun toimipisteen jatkavien opiskelijoiden kevätjuhlassa tänään.

OSKU ry:n jakamia AMIS-stipendejä haettiin lähes 50 opiskelijalle tai opiskelijakunnalle. Hakemusten ja hakijoiden taso oli hyvin korkea. Palkittavat valitsi OSKU ry:n liittohallitus.

Rene Stolt
puheenjohtaja, Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry
0449776356, rene.stolt@osku.info

Maiju Korhonen
pääsihteeri, Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry
0449774014, maiju.korhonen@osku.info

Suomen Opiskelija-Allianssi - OSKU ry on ainoa amisten omistama ja perustama II-asteen ammatillisten opiskelijoiden edunvalvonta-, palvelu- ja harrastejärjestö. Se on perustettu vuonna 2001.