Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Uusi seikkailutapahtuma Olvi Outdoor Tahkolle 23.7.2016

Kuopio-Tahko Markkinointi

Uusi seikkailutapahtuma Olvi Outdoor Tahkolle 23.7.2016

Julkaistu: 03.06.2016 klo 07:00
Julkaisija: Kuopio-Tahko Markkinointi

Tahkon monipuoliset mahdollisuudet ja luonnon läheisyys kohtaavat uudessa seikkailukilpailussa, joka vie osallistujat Tahkon erikoisuuksien äärelle. Lauantaina 23.7.2016 järjestettävässä kilpailussa löytyvät omat sarjansa ennakkoluulottomille harrastajille sekä kokeneemmille seikkailu-urheilijoille.

Seikkailukisa esittelee Tahkon salattuja puolia

Olvi Outdoor on parikilpailuna käytävä matalan kynnyksen seikkailukilpailu, jonka aikana edetään jalan sekä erilaisilla välineillä kuten pyörällä ja kanootilla. Lisäksi kilpailussa on yllätystehtäviä, ja myös maisemahissin käytöstä on ollut puhetta.

”Tahkon maastojen kätköissä on lukuisia helmiä, kuten louhokset, jotka jäävät monelta näkemättä peruslomamatkalla. Hienoa, että tämä seikkailu vie kisaajat juuri niiden äärelle”, innostuu maajoukkuesuunnistaja ja kuntosaliyrittäjä Hannu Airila, joka leireilee usein Tahkovuoren maisemissa.  ”Muutenkin Tahkon liikuntamahdollisuudet ovat monipuoliset ja hyvin eri kohderyhmiä palvelevat.”

Sarjoja myös aloittelijoille

Kilpailureitin voi valita kolmesta osallistujien kunnon ja tehtävien haastavuuden mukaan. White on tarkoitettu kelle tahansa seikkailunjanoiselle kuntoliikkujalle, joka tahtoo päästä seikkailukisojen makuun ja nauttia luonnosta. Red ja Black puolestaan vaativat enemmän kuntoa ja kokemusta. Kestoltaan reitit ovat kahdesta tunnista yli kymmeneen tuntiin. Naiset ja miehet sekä sekaparit kisaavat kukin omassa sarjassaan.

”Seikkailukisassa kiteytyvät hienosti Tahkon kesätekemisen ulottuvuudet. Ensin liikutaan hyvässä porukassa itsensä ylittäen ja luonnosta nauttien. Sen jälkeen saunotaan, nautitaan hyvästä ruoasta ja puidaan kisan kulkua illanistujaisissa. Kannustusjoukotkin viihtyvät, kun kisan ajaksi on lukuisia harrastusmahdollisuuksia kävelymatkan päässä ja majoittumiseen on lukuisia vaihtoehtoja. ” summaa Karolina Huuhtanen, Tahkon tapahtumien kehityspäällikkö.

Ilmoittautuminen ja lisätietoja osoitteessa www.olvioutdoor.fi

Kilpailun lisätiedot:
Hannu Airila, hannu.airila@huippupaikka.fi, puh. 050 321 9714