Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Tapio Honkamaa projektipäälliköksi ”Sotahistoria – menneisyys innovaatioympäristönä” -hankkeeseen

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Julkaistu: 07.07.2015 klo 12:55
Julkaisija: Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Mikkelin kaupungin tavoitteena on mahdollistaa kansainvälisestikin merkittävän Sotahistoriakeskuksen perustamispäätös vuonna 2017, kun Suomi itsenäisenä valtiona täyttää 100 vuotta. Uusi Sotahistoriakeskus tulee olemaan sekä fyysinen näyttely- ja toimintaympäristö että virtuaalinen kokemusmaailma. Sotahistoriakeskuksesta muodostuu Mikkeliin merkittävä matkailukohde.

FM Tapio Honkamaa on valittu Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n hallinnoiman Sotahistoria – menneisyys innovaatioympäristönä -hankkeen projektipäälliköksi ja hän aloittaa työnsä syyskuussa 2015. Honkamaa vastaa Sotahistoriakeskuksen perustamiseksi tarvittavien suunnitelmien laatimisesta ja tarvittavan yhteistyöverkoston kokoamisesta, jotta perustamispäätös mahdollistuu vuonna 2017.

Mikkeliläinen Honkamaa siirtyy tehtävään Sisä-Suomen Lehden päätoimittajan paikalta. Hän on aikaisemmin toiminut mm. Länsi-Savon päätoimittajana.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Vesa Sorasahi, 0440 361 609 tai vesa.sorasahi@mikseimikkeli.fi.

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy edistää Mikkelin elinvoimaisuutta ja vetovoimaa ja yritysten toimintaedellytyksiä sekä menestymistä toiminnan fokuksen ollessa erityisesti mikro- ja pk-yrityksissä. www.mikseimikkeli.fi

Sotahistoria – menneisyys innovaatioympäristönä -hankkeessa valmistellaan Sotahistoriakeskuksen perustamispäätöstä vuonna 2017. Hankkeessa luodaan Sotahistoriakeskuksen toiminnan sisältösuunnitelma, mallit digitaalisen tiedon hyödyntämiseksi keskuksen toiminnassa ja laaditaan keskuksen liiketoimintasuunnitelma. Hanketta rahoittaa Euroopan aluekehitysrahasto, rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon maakuntaliitto.