Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Siparila Oy vahvistaa asemaansa viennissä yritysoston myötä panostamalla korkealuokkaisten, massiivipuisten huonekalujen valmistukseen

Siparila Oy

Julkaistu: 30.06.2015 klo 10:00
Julkaisija: Siparila Oy

Keski-suomalainen puunjalostusteollisuuden perheyritys Siparila Oy on ostanut liimalevyjä valmistavan Jannpuu Oy:n. Tämän yritysoston myötä Siparila keskittää huonekalujen valmistuksen Kajaaniin Jannpuulle. Yritysoston myötä Siparila tuo markkinoille uuden suomalaisesta puusta valmistetun korkealuokkaisen sänkymalliston, jolla pyritään ottamaan jalansijaa myös Amerikan huonekalumarkkinoilla.

Suomalaisia huonekaluja uusille vientimarkkinoille

Suomalainen huonekaluteollisuus on viime vuosina kärsinyt suuresti taantumasta eikä uusia päänavauksia suomalaisesta puusta valmistetuille huonekaluille ole päästy tekemään. ”Massiivipuisten huonekalujen kysyntä on taas nousemassa maailmalla pitkän mdf-kauden jälkeen. Selkeälinjaisten huonekalujen valmistaminen on edelleen kilpailukykyistä Suomessa. Myös Amerikan markkinoilla laadukkaat ja ekologiset massiivipuiset huonekalut ovat tekemässä taas tuloaan ja tämän mahdollisuuden me aiomme hyödyntää”, toteaa toimitusjohtaja Juha Sojakka. Siparilan tuotevalikoima laajenee myös kotitalouksien tarpeisiin valmistettavilla liimalevyillä yritysoston myötä.

Jannpuu Oy on yksi tehokkaimpia mäntyliimalevyn valmistajia maailmassa. ”Olemme tehneet 23 vuotta määrätietoista työtä liimalevy- ja huonekalukomponenttien valmistuksen eteen. Nyt voin turvallisin mielin jäädä ansaituille eläkkeelle”, iloitsee Jannpuu Oy:n toimitusjohtaja Jouko Heikkinen. Ennen yritysosotoa Jannpuu on valmistanut pääasiallisesti vientiin liimalevykomponentteja huonekaluteollisuudelle noin kahden ja puolen miljoonan liikevaihdolla.

Kasvua hakeva perheyritys on suunnannut vahvasti katseensa viime vuosina ulkomaille. Yrityskauppa vahvistaa Siparilan asemaa vientimarkkinoilla entisestään. Tähän asti Siparila on valmistanut huonekaluja lähinnä Saksaan. Nyt katseet on suunnattu myös Amerikkaan, jonne Siparila on rantauttamassa paneeleiden lisäksi myös suomalaisesta puusta valmistettuja huonekaluja. Siparilan puutuotteita vietiin vuonna 2014 noin kuuden miljoonan euron arvosta ulkomaille.

Tiedustelut: Toimitusjohtaja Juha Sojakka, Siparila Oy, p. 044 333 4610, juha.sojakka@siparila.fi

www.siparila.fi

www.topcoat.fi

Siparila Oy