Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Pulpetista puotiin - oppimista uudessa ympäristössä

Invalidiliitto ry

Pulpetista puotiin - oppimista uudessa ympäristössä

Julkaistu: 04.02.2016 klo 14:36
Julkaisija: Invalidiliitto ry

Validia Ammattiopistossa Järvenpäässä otettiin käyttöön joulukuussa uusi oppimisympäristö, Validia Puoti.Myymälässä opiskelijat oppivat itse tekemällä niin tutkintojen edellyttämiä opintosisältöjä ja ammattitaitovaatimuksia kuin yleisiä työelämän pelisääntöjä.Kaikille avoimia, virallisia avajaisia vietetään ti 9.2. klo 9.30–16 (Mannilantie 27-29, Silkki-rakennus). Tervetuloa tutustumaan estettömään oppimisympäristöön!

Tulevaisuuden koulussa opiskelu tapahtuu yhä useammin muualla kuin luokassa pulpetissa istuen. Oppiminen siirretään ympäristöön, jossa opitaan ratkomalla oikeita ongelmia ja korostetaan tavoitteiden sijaan oppimisprosessia.

Validia Ammattiopistossa opiskelijat ovat mukana kaikissa myymälän monipuolisissa tehtävissä.Yhteistyö- ja vuorovaikutustaitojen lisäksi opitaan työelämän yleisiä pelisääntöjä. Tutuksi tulevat myös mm. asiakaspalvelu, tuotteiden esillepano, hinnoittelu, katteiden laskeminen, kassatyöskentely, markkinoinnin suunnittelu, mainosten tekeminen, varastotilanteen seuranta ja logistiikka,

– Puodissa työskentely on ollut opiskelijoille mielekästä. He pitävät myymälän työtehtävistä ja myyntiin tulevien tuotteiden valmistamisesta. Opiskelijat kokevat myymälätyöskentelyn mukavana vaihteluna perinteisemmälle opetukselle, toteaa työvalmentaja Helena Kirvesmäki, joka vastaa myymälän päivittäisistä toiminnoista.

Lisätietoa: työvalmentaja Helena Kirvesmäki, helena.kirvesmaki@validia.fi, p. 044 765 0612
Lue lisää: http://www.invalidiliittonyt.fi/kategoriat/koulutus-ja-tyoelama/pulpetista-puotiin-oppimista-uudessa-ymparistossa.html

Validia Ammattiopisto tarjoaa ammatillista erityisopetusta sekä valmentavaa ja kuntouttavaa opetusta ja ohjausta. Oppilaitos tuottaa myös ammatilliseen erityisopetukseen liittyviä kehittämis-, ohjaus- ja tukipalveluita. Validia Ammattiopisto on osa Invalidiliitto-konsernia. www.validia.fi/koulutus

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon