Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Pohjois-Karjalan Mielenterveydentuki ry:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Julkaistu: 10.03.2015 klo 13:25
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Joensuussa toimivalle Pohjois-Karjalan Mielenterveydentuki ry:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Pohjois-Karjalan Mielenterveydentuki ry on jo vuonna 1971 perustettu yhdistys, joka edistää mielenterveyskuntoutujien aktivointia ja työtoiminnan kehittämistä ja tiedottamista.

Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia tai ekologisia ongelmia ja ne käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän. Tärkeää on myös toiminnan avoimuus, vastuullisuus ja paikallinen työllistäminen. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti.

- Yhdistyksemme haluaa olla esimerkkinä luomassa myönteistä kuvaa mielenterveyskuntoutujista tasavertaisina jäseninä yhteiskunnassa. Haluamme olla mukana edistämässä mielenterveyskuntoutujien palvelujen laatua, hyvinvointia sekä työhön paluuta. Yhdistyksemme toimintaa ohjaa arvopohja, jossa painotamme: ihmisarvoista kohtelua, voimavaralähtöisyyttä, suvaitsevaisuutta sekä yhteisöllisyyttä. Hakiessamme Yhteiskunnallinen yritys – merkkiä haluamme kertoa olevamme vastuullinen toimija yhteiskunnassa, kertoo Toiminnanjohtaja Minna Kuosmanen.

Yhdistys työllistää tällä hetkellä 17 henkilöä. Yhdistyksellä on matalankynnyksen toimintaa, avoimia vertaistuki- ja harrasteryhmiä ja terapeuttista työtoimintaa Kuntokievarilla, tuettua asumista nuorille mielenterveyskuntoutujille Jokikievarissa ja nuorille aikuisille Kotikievarissa. Yhdistys järjestää myös monipuolista virkistystoimintaa retkien ja matkojen muodossa.

– Yhteiskunnallinen yritystoiminta tarjoaa uudenlaisen näkökulman pohdittaessa suomalaisen hyvinvointivaltion tulevaisuutta. Yhteiskunnallinen yritys tekee hyvää ja jakaa hyvää. On hienoa saada Pohjois-Karjalan Mielenterveydentuki Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttäjäksi sanoo Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Lisätietoja

Minna Kuosmanen, toiminnanjohtaja, Pohjois-Karjalan Mielenterveydentuki ry, 044 760 5790, minna.kuosmanen@kotikievari.fi

Niina Ollikka, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, 040 674 8773, niina.ollikka@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. www.suomalainentyo.fi