Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Paasikivi jatkaa Teknologiateollisuuden puheenjohtajana

Teknologiateollisuus ry

Paasikivi jatkaa Teknologiateollisuuden puheenjohtajana

Julkaistu: 26.11.2014 klo 18:09
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Hallituksen puheenjohtaja Jari Paasikivi (Oras Oy) jatkaa Teknologiateollisuus ry:n hallituksen puheenjohtajana vuonna 2015.

Varapuheenjohtajina jatkavat toimitusjohtaja Pertti Korhonen (Outotec Oyj) ja hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa (Nokia Oyj). Uusiksi varapuheenjohtajiksi valittiin toimitusjohtaja Kimmo Alkio (Tieto Oyj) ja toimitusjohtaja Tuomas Pere (Pintos Oy).

Edellä mainittujen lisäksi hallituksen työvaliokuntaan valittiin toimitusjohtaja Tauno Heinola (ABB Oy), hallituksen puheenjohtaja Päivi Leiwo (Oilon Oy) ja toimitusjohtaja Markku Moilanen (Ramboll Finland Oy).

Nopeita päätöksiä

Teknologiateollisuuden puheenjohtaja Jari Paasikivi painottaa, että yritysten on voitava kohdistaa resurssinsa liiketoiminnan kasvattamiseen ja kansainvälistämiseen.

Tämä tuo poliittisille päättäjille nopean päätöksenteon vaatimuksen.

- Paikallisen sopimisen edistäminen ja työrauhakysymykset ovat edelleen Teknologiateollisuuden ykköstavoitteita työmarkkina-asioissa, Paasikivi korostaa.

Teollinen internet kasvun kiihdyttäjäksi

Vientiteollisuuden on voitava jatkuvasti uudistua, kasvaa ja kansainvälistyä. Teollisuuden menestyminen perustuu tulevaisuudessa yhä vahvemmin tavaranvalmistuksen ja digitaalisen palvelutuotannon yhdistymiseen, niin kutsuttuun teolliseen internetiin.

- Tuottavuuden kasvuvauhtia on mahdollista kiihdyttää. Tuottavuushyötyjen konkretisoimiseksi digitalisoitumisen merkitys on ymmärrettävä sekä talouspolitiikan päätöksenteossa että yritysten strategiavalinnoissa, Paasikivi korostaa.

– Teollinen internet on erityisesti Suomelle suuri mahdollisuus, koska meillä on vahvaa teknologiaosaamista antureista pilviratkaisuihin ja tietoturvaan, sekä juuri oikeanlaisia yrityksiä, Paasikivi sanoo.

Johtaja Nora Elers, Teknologiateollisuus ry, puh. 050 574 6977.

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan lähes 280 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.