Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Our House -lähiöfestivaalissa pohditaan 11.8. lähiöiden kehittämistä ja tulevaisuuden asumista

Tekes tiedottaa

Kutsu.
Julkaistu: 25.06.2015 klo 13:45
Julkaisija: Tekes tiedottaa

Arvoisa median edustaja

Olet tervetullut Suomen ensimmäisen lähiöfestivaalin Tekes-päivän tilaisuuksiin tiistaina 11.8.2015. Tilaisuudet järjestetään Vantaan Mikkolassa, jonne on myös bussikuljetus Helsingin rautatieasemalta, kuljetukseen voit ilmoittautua samalla kun ilmoittaudut tapahtumiin. Festareilla voit myös tutustua Our House -festivaalitalon Tekesin huoneistoon, jossa on esillä asumiseen liittyviä keihäänkärkituotteita ja -palveluita.

Klo 9-11: Palveluilla parempaa arkea lähiöihin

Mitkä ovat ne tekijät, joilla voidaan aidosti vaikuttaa lähiöiden positiiviseen kehitykseen? Miten asuminen, liikkuminen, energiantuotanto ja lähipalvelut voidaan organisoida paremmin asukkaita palveleviksi? Seminaarissa kohtaavat kaupunkikehittäjät, kaavoittajat, rakentajat, elinkeinoelämän ja yritysten edustajat sekä virkamiehet ja kuntapäättäjät asumien kehittämisen merkeissä.

Ohjelma ja ilmoittautumiset

Klo 11:30-13:30: Mikä mullistaisi lähiöt?

Mikä tekisi lähiöistä ihmisille merkityksellisen paikan olla ja elää? Millaisia uusia toimintatapoja ja liiketoiminta-avauksia tarvitaan, jotta voimme luoda ihmisten hyvinvointia edistäviä ja muutoksessa menestyviä lähiöitä?

Tilaisuudessa kohtaavat kaupungin muutoksen tekijätpäättäjät, yrittäjät, kaupunkisuunnittelijat, kaupunkiaktiivit, rakennuttajat ja palvelumuotoilijat.

Ohjelma ja ilmoittautumiset

Klo 14-16: Mitä tulevaisuuden asukas tarvitsee?

Miltä tulevaisuuden asuminen tuntuu? Mitä tulevaisuuden asukas tuntee, näkee ja kokee? Millaisia tuotteita, palveluita ja ratkaisuja heille voi tarjota?

Tilaisuus on osa Tekesin koordinoimaa Team Finland Future Watch -palvelua, joka tarjoaa yrityksille hyödyllistä tietoa liiketoimintaympäristön ja yhteiskunnan muutoksista parin vuoden aikajänteellä.

Ohjelma ja ilmoittautumiset

Lisätietoja Our House-lähiöfestivaalista löydät täältä.

Lisätietoja ohjelmasta 26.6. saakka viestintäpäällikkö Eero Lukin, eero.lukin(at)tekes.fi, puh. 050 5577 715 ja 28.6. alkaen projektikoordinaattori Niina Sarén, niina.saren(at)tekes.fi, puh. 050 5577 431

Tekes on yritysten, yliopistojen, korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten haastavien tutkimus- ja kehitysprojektien ja innovaatiotoiminnan rahoittaja ja aktivoija. Tekes palvelee suomalaisen elinkeinoelämän ja tutkimuksen uudistumista. www.tekes.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki