Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Hyvillä eväillä kesäduuniin

Hyvillä eväillä kesäduuniin

Julkaistu: 06.06.2016 klo 10:30
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

Reilu peli ja kunnollinen perehdytys takaavat sadoille nuorille mahdollisuuden onnistua kesäduunissa. SOL on jälleen mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa.

SOL palkkaa vuosittain noin 700 kesätyöntekijää ympäri Suomen.

- Meiltä löytyy monenlaisia töitä siivous-, kiinteistö-, pesula-, turvallisuus- ja henkilöstöpalveluiden parista, SOLin HR-asiantuntija Laura Itkonen kertoo.

SOL on tänä kesänä jälleen yhteistyökumppanina Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, jonka tarkoitus on haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja sekä herättää keskustelua kesätyön merkityksestä.

– Nuorten ensimmäiset työpäivät ovat todella tärkeitä ja niiden pitää sujua reilun pelin hengessä. Kesätöissä saadaan ensikokemukset työelämästä ja eväitä ammatinvalintaan. Nämä kokemukset vaikuttavat myös nuorten käsityksiin työelämästä ja siellä viihtymisestä, Itkonen lisää.

Tänä vuonna Vastuullinen kesäduuni - kampanjassa on kiinnitetty erityistä huomiota kesätyöntekijöiden perehdytykseen, koska viime vuonna toteutettu kaikkien kampanjassa mukana olevien työantajien kesätyöpaikkoja arvioiva tutkimus paljasti, että vain alle puolet kesätyöntekijöistä koki tulleensa hyvin perehdytetyiksi.

– Meillä kaikki kesätyöntekijät ovat aina saaneet perehdytyksen työtehtäviin ja työturvallisuuteen. Samalla he saavat nipun käytännön tietoa työelämästä aina palkanmaksusta alkaen. Monellehan kesätyö on se ensimmäinen kontakti työelämään.

Koulutuksiin sisältyy myös tutustuminen SOLiin yrityksenä.

– Kerromme heille toimintatavoistamme, tavoitteistamme ja yrityksen arvoista. Kesätyöntekijät ovat meille yhtä tärkeitä kuin muutkin työntekijät ja on mukavaa pystyä antamaan heille työkokemusta. Toivomme, että he viihtyvät ja että näemme heitä tulevaisuudessakin.

Itkonen kertoo, että kesätyöntekijöiltä onkin saatu positiivista palautetta perehdytyskoulutuksesta.

– Moni on sanonut, että koulutus saa itsensä tuntemaan arvostetuksi työntekijäksi. Eikä perehdytys ole vain tiedon jakamista, siellä myös tutustuu toisiin kesätyöntekijöihin ja tätä on myös pidetty hyvänä juttuna.

Hr-asiantuntija Laura Itkonen, laura.itkonen@sol.fi, puh. 040 758 8565

Tietoja SOLista:
SOL on suuri suomalainen, vakavarainen palvelualan perheyritys. Tuotamme monipuolisia siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluita. Pesulapalvelumme helpottavat kuluttajien arkea ja henkilöstöpalvelumme tarjoavat joustavasti palveluosaajia yrityksille. Palvelukeskus Aurinkovoimalassa palvelemme asiakkaiden kiinteistöjen asiakas-, hälytys- ja etähallintapalveluita 24/7. Kansainväliset tytäryhtiömme palvelevat Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä. Palveluksessanne on 13 000 aurinkoista SOLilaista.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki