Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Heikkinen ja Niskanen takaa-ajojen mestarit Taivalkoskella

Maastohiihto

Heikkinen ja Niskanen takaa-ajojen mestarit Taivalkoskella

Julkaistu: 03.04.2016 klo 14:52
Julkaisija: Maastohiihto

Vantaan Hiihtoseuran Matti Heikkinen ja Vieremän Koiton Kerttu Niskanen veivät voitot Taivalkosken SM-kisaviikonvaihteen päättäneissä takaa-ajoissa.

Naisten kilpailussa toisena matkaan lähtenyt Kerttu Niskanen jätti keulassa lähteneen Krista Pärmäkosken lopulta 2,3 sekunnin erolla kakkoseksi. Anne Kyllönen oli kolmas 28,9 sekuntia jääneenä. Neljänneksi nousi Kaisa Mäkäräinen, joka oli päivän nopein.

”Kovasti lähdin takaa-ajamaan ja halusin voittaa. Ihan pöljästi en kuitenkaan lähtenyt, mutta reippaasti. Ero pysyi samana ja samana. Viimeiselle kierrokselle ajattelin, että loppuun asti pitää taistella. Pikkuhilijaa Krista tuli lähemmäs ja lähemmäs. Oli tarkoitus, etten lähde loivaan laskuun keulilta vaan haluan Kristan peesin, ja isken laskun jälkeen tasaiselle. Tyytyväinen olen, että pystyin voittamaan”, Niskanen tuumi.

Miesten kilpailussa kärjessä lähtenyt Matti Heikkinen oli myös päivän nopein. Iivo Niskanen lähti matkaan kakkosena ja tuli maaliin kakkosena, 55,1 sekuntia Heikkiselle hävinneenä. Juho Mikkonen oli kolmas.

”Ainahan sitä kovempaa haluaisi mennä kuin pääsee, mutta kyllähän me tosissaan lähdettiin katsomaan. Eroa ei tullut kuin sekunti kerrallaan. Kova kisa, ja keli lässähti todella paljon siitä, mitä se oli vielä vartti ennen lähtöä. Se teki raskaaksi tuon 15 kilometriä”, Heikkinen sanoi.

Naisten kilpailussa kakkoseksi sijoittunut Krista Pärmäkoski varmisti samalla Suomen Cupin kokonaisvoiton, kun jäljellä on enää yksi henkilökohtainen kilpailu. Miesten cupissa johtoon nousi Mikkonen, mutta kärkiviisikko mahtuu 90 pisteen sisään.

Suomen Cupissa hiihdetään kauden päätöskilpailut ensi viikonloppuna Rukalla. Siellä ohjelmassa on lauantaina viestit ja sunnuntaina SM-kilpailuina 30 ja 50 kilometriä.

Tulokset ja pistetilanteet: http://www.hiihtoliitto.fi/suomen-cup/tulokset/

Matti Heikkinen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sm-taivalkoski-matti-heikkinen-pursuit
Iivo Niskanen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sm-taivalkoski-iivo-niskanen-pursuit
Juho Mikkonen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sm-taivalkoski-juho-mikkonen-pursuit