Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » FPA.fi har nya sidor om förmåner vid sjukdom

Fpa

FPA.fi har nya sidor om förmåner vid sjukdom

Pressmeddelande.
Publicerad: 04.10.2016 kl. 13:03
Utgivare: Fpa

Om du insjuknar – vilka förmåner kan du då få från FPA? Bekanta dig med den nya snabbguiden eller fråga om råd av FPA:s kundrådgivare.

FPA:s förnyade webbsidor om förmåner som man kan få i samband med sjukdom publicerades i slutet av september på finska, svenska och engelska. Reformen gjordes för att betjäna kunderna bättre än tidigare.

– Vi utvecklade sidorna utgående från den användarrespons vi fått. Vi tog bort överlappningar som fanns i texterna och gjorde både texterna och upplägget klarare, berättar Annamari Kosonen, specialsakkunnig i webbkommunikation.

Sidorna under adressen fpa.fi/sjuk är den tredje helheten webbsidor som förnyas enligt det nya konceptet för fpa.fi. Tidigare har FPA förnyat helheterna Barnfamiljer och Studerande.

Snabbguiden ger en helhetsbild av FPA-förmånerna vid sjukdom

Sjukförsäkringsförmåner som man kan få från FPA är bland annat sjukdagpenning, läkemedelsersättningar, reseersättningar samt ersättningar för sjukvårdskostnader inom den privata sektorn.

Både innehållet och layouten har gjorts om på ingångssidorna för studerande: fpa.fi/sjuk, kela.fi/sairastaminen och kela.fi/sickness. En nyhet snabbguiden till förmånerna i samband med sjukdom. Snabbguiden är en tidslinje som visar vad som sker under sjukdomstiden om man fått sjukdagpenning i 30, 60, 150 eller 300 dagar.

På webbplatsen fpa.fi finns också forumet Fråga FPA där man kan ställa frågor om FPA-förmåner i samband med sjukdom till FPA:s sakkunniga. Man kan också hitta färdiga svar på sina frågor i tidigare inlägg. För tillfället ställs många frågor om sjukdagpenningen.

I samband med förnyelsen har sidornas menyer och en del av sidornas webbadresser ändrats. För de mest populära sidorna fungerar fortfarande de gamla adresserna, men en del av sidorna har fått nya adresser.

FPA tar gärna emot respons på de nya sidorna av användarna via fpa.fi/ge-respons.

Användarna kan ge respons på sidorna till exempel via

Till medierna
Annamari Kosonen, specialsakkunnig i webbkommunikation, tfn 040 544 6831, formanm.efternamn@fpa.fi

Upptäck resten av företagets pressmaterial