Etusivu » Tiedotteet » Kotimaa » Boutique-hotelleissa viehättää tyyli ja tunnelma

Oy Ebookers Finland Ltd

Boutique-hotelleissa viehättää tyyli ja tunnelma

Julkaistu: 22.07.2016 klo 08:00
Julkaisija: Oy Ebookers Finland Ltd

Butiikkihotellilla tarkoitetaan persoonallisesti sisustettua, pienehköä ja usein perheomisteista hotellia, jolle on leimallista selkeästi tunnistettava arkkitehtoninen tyyli. Boutique-hotellit saivat alkunsa 1980-luvun metropoleissa Lontoossa, New Yorkissa ja San Franciscossa, mutta ilmiö on levinnyt kaikkialle maailmaan. Myös Suomessa butiikkihotellit ovat nyt suosittuja.

Nettimatkatoimisto ebookersin markkinointipäällikön Leif Neuvosen mukaan butiikkihotelleista haetaan tyyliä ja tunnelmaa.

“Butiikkihotellit kruunaavat lyhyen kaupunkiloman ja sopivat mainiosti esimerkiksi äkkilähtöjen yhteyteen”, Neuvonen sanoo.

“Boutique-hotelleista haetaan samankaltaista tyyliä ja tunnelmallisuutta, kuin mitä voi löytää Airbnb:n kaltaisilta loma-asuntojen vuokramarkkinoilta, mutta boutique-hotelleissa tyylikkääseen asumiseen liittyy korkea palvelutaso”, hän jatkaa.

Butiikkihotellien huoneet ovat usein keskenään erilaisia ja sisutettu rakennuksen arkkitehtuuria kuunnellen. Näin ollen saman hotellin sisältä voi löytyä hyvinkin erilaisia tunnelmia. Neuvosen mukaan tyypillinen butiikkihotellin asiakas palaakin mielellään useita kertoja samaan hotelliin ja vaihtelee huoneita.

“Butiikkihotellit tarjoavat parhaimmillaan romanttisen yhdistelmän kotoisuutta ja luksusta, jossa asiakas saa tuntea olevansa kuin kotonansa, mutta voi elää kuin tärkeä kirjailija”, Neuvonen sanoo.

Ebookers koosti listan tämän hetken suosituista butiikkihotelleista.

Suositut butiikkihotellit nyt

1.      Boutique Hotel Yöpuu, Jyväskylä

26 yksilöllisesti sisustettua huonetta historiallisessa rakennuksessa, ilmainen sauna ja kaupungin parhaimmaksi kehuttu paikallisia raaka-aineita hyödyntävä ravintola.

2.      Coq Hotel, Pariisi

Hotelli saa nimensä sanoista Community of Quality eli vapaasti kääntäen: laatuyhteisö. Hotellin tiloissa järjestetään toistuvasti tapahtumia paikallisten taiteilijoiden ja käsityöläisten kanssa ja hotellin vieraita kannustetaan osallistumaan. Tyylissä on jotain sikariklubimaisen miehistä: funkkista syvän sinisin ja harmain sävyin.

3.      Hotel Adriatic, Rovinj

Kroatian paras viskibaari, noin 100 taideteosta kattava merkittävä taidekokoelma ja laadukkaat kylpyläpalvelut tekevät tästä 18 huoneiston butiikkihotellista kutsuvan kohteen luksuksen ystäville.

4.      Three Sisters, Tallinna

Hotelli saa nimensä kylki kyljessä olevista kolmesta 1300-luvun tornitalosta, joiden sokkeloisille käytäville ja kerroksille levittäytyy nyt tämä 23 huoneinen butiikkihotelli. Historia ja moderni sisustusarkkitehtuuri yhdistyvät silmiä hivelevällä tavalla.

5.      Canal House, Amsterdam

Historiallinen amsterdamilainen kylki kyljessä rakennus kanavanäkymin. Puutarha ja hotellin oma taidekokoelma. Hotellin asiakkaat kertovat poikkeuksellisen ystävällisestä palvelusta ja omasta puutarhasta.

Lähde: ebookers

Leif Neuvonen

Markkinointipäällikkö

ebookers

Puh. +44 77101 68884

lneuvonen@expedia.com

* * *

Oy ebookers Finland Ltd, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1999 alkaen, on Suomen johtava online-matkatoimisto. Ebookersin henkilökunta palvelee asiakkaitaan ebookers.fi-sivuston lisäksi puhelimitse. Ebookers kuuluu maailman suurimpaan matkailukonserniin Expedia Inc:iin ja tuo suomalaisten käyttöön erittäin laajan valikoiman majoituskohteita sekä lentoyhtiöitä ympäri maailman.