Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » YIT tarjoaa helppoja ja turvallisia asuntosijoittamisen ratkaisuja

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

YIT tarjoaa helppoja ja turvallisia asuntosijoittamisen ratkaisuja

Julkaistu: 12.09.2013 klo 13:30
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

YIT:n tuotepaletista löytyy vaihtoehtoja niin ensisijoitusasunnon ostajalle kuin kokeneellekin sijoittajalle. Miltä kuulostaa miniasunto Lahdesta tai loma-asunto Vierumäeltä?

– YIT on rakennusalan edelläkävijä ja kehittäjä, jolla on vahva näkemys asuntomarkkinoiden trendeistä ja tarpeista. – Avainsanoja ovat joustavuus ja helppous niin asunnon hankkimiseen kuin käyttömahdollisuuksiinkin liittyen. Siksi olemme kehittäneet vaihtoehtoja, jotka vastaavat niin asukkaiden kuin sijoittajienkin uudenlaisiin tarpeisiin. Uskomme, että nämä vaihtoehdot palvelevat erilaisia asiakkaitamme ensiasunnon ostajista aina kokeneisiin sijoittajiin, yksikönjohtaja Marko Oinas kertoo.

Miniasunto on toimiva kokonaisuus
Suomen kotitalouksista 40% on yhden hengen talouksia ja ennusteiden mukaan niiden määrä tulee entisestään kasvamaan. – Hyvällä sijainnilla oleva pieni, hyvin suunniteltu uudisasunto on tuottoisa sijoituskohde asuntomarkkinoilla. Tähän tarpeeseen olemme kehittäneet ns. miniasuntokonseptin, jota Lahdessa edustaa Asunto Oy Lahden Marski, Oinas kertoo. Asunnot ovat toimivia pienkoteja keskeisellä sijainnilla ja kohtuullisella kokonaishinnalla. Kantavana ajatuksena on se, että yksiön neliöillä saa kaksion toiminnallisuuden. Oinaan mukaan toiminnallisuus on valmiiksi mietitty aina sisustusta myöten, jonka voi halutessaan ostaa kokonaispakettina. – Valmiiksi kalustettu asunto on usein helpompi vuokrata.

Takuutuotto vai osa-aikainen oma käyttö?
Entäpä jos haluaa sijoittaa hyvin varusteltuun asuntoon, jota käyttää itse vain silloin tällöin? – Tähän tarpeeseen vastaa Lahti Suites: voit käyttää asuntoa silloin kun haluat ja antaa sen muina aikoina vuokrattavaksi. Asunnon omistaja voi tehdä myös kiinteän vuokrasopimuksen yhteistyökumppani Forenomin kanssa, mikä takaa kiinteän, kuukausittaisen vuokratulon. Kyseessä on siis huoleton ja kustannustehokas tapa omistaa sijoitusasunto, sillä vuokratuloilla voi kattaa asunnon omistamisesta aiheutuvia kuluja. Tämänkin asunnon voi ostaa täysin varusteltuna.
Edellä esitelty ajatus on alunperin lähtöisin loma-asuntopuolelta, jota Lahden seudulla edustaa Vierumäki Chalets. – Vierumäen parhaalle paikalle, golf-kenttien ja palvelujen äärelle on nyt rakenteilla jo neljäs Chalets loma-asuntokokonaisuus.

Joustavat rahoitusehdot
Oinas muistuttaa, että YIT:n joustavat rahoitusehdot madaltavat kynnystä asuntosijoittamiseen. – Sijoittajalla on mahdollisuus ostaa asunto esim. 40 %:n alkupääomalla ja lopulle 60%:lle on tarjolla valmiiksi neuvoteltu yhtiölaina. Se on uudisrakentamisen etu, jota moni asuntosijoittaja on halunnut hyödyntää.

Yhteydenotot: http://bit.ly/16mDfdv

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Lisätiedot: Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi | www.editorhelsinki.fi