Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Suomen Yliopistokiinteistöt Oy; yhtiökokous 12.5.2016

SYK Oy

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy; yhtiökokous 12.5.2016

Julkaistu: 12.05.2016 klo 17:00
Julkaisija: SYK Oy

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n (SYK Oy) liikevaihdon kehitys on ollut positiivista ja maltillista.

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n varsinainen yhtiökokous pidettiin 12.5.2016 Tampereella. Yhtiökokouksessa vahvistettiin vuoden 2015 tilinpäätös ja myönnettiin vastuuvapaus hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle. Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti jakaa osinkoa omistajille 5,44 euroa osakkeelta, yhteensä 13,7 milj. euroa.

Hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistettiin kuusi henkilöä. Yhtiökokous valitsi hallituksen puheenjohtajaksi hallintojohtaja Petri Lintusen, varapuheenjohtajaksi johtaja Juha Lemströmin sekä jäseniksi ylijohtaja Päivi Laajalan, talousjohtaja Matti Paavonsalon ja rehtori Kalervo Väänäsen. Lisäksi hallitukseen valittiin uutena jäsenenä hallintojohtaja Essi Kiuru Oulun yliopistolta. Tilintarkastajana jatkaa tilikaudella 2016 KHT-yhteisö KPMG Oy, jonka vastuunalaisena tilintarkastajana toimii Hannu Paunikallio, KHT.

Liikevaihto kasvoi emoyhtiössä 5,2 milj. euroa vertailukaudesta (2014) ollen 144,9 milj. euroa vuonna 2015. Vuonna 2015 liikevaihto kasvoi maltillisesti ja tilikauden tulos oli ennustettu 22,8 milj. €.

Vuonna 2015 valmistuivat yhtiön ensimmäiset uudisrakennushankkeet: Kampusareena Tampereen teknillisellä yliopistolla sekä Ruusupuisto – rakennus Jyväskylän yliopiston käyttöön. Yhtiön vuotta luonnehtivat teemat olivat vahvat kassavirrat, strateginen johtaminen, kestävä liiketoiminta sekä tarkka talouden hallinta.

Lisätietoa:

toimitusjohtaja Mauno Sievänen
Email.  mauno.sievanen@sykoy.fi

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy (SYK Oy) on yritys, joka palvelee asiakkaitaan tuottaen tilaa kampusalueilla. Kampusalueille rakentuu yliopistokaupunkien sykkivä sydän ja kampukset tarjoavat yhteistyöalustaa niin oppimiselle, tutkimiselle kuin yritystoiminnallekin.www.sykoy.fi