Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Schneider Electricin Planet & Society barometri saavutti 6,70/10 pistettä vuoden 2016 ensimmäisellä vuosineljänneksellä

Schneider Electric

Julkaistu: 02.06.2016 klo 13:53
Julkaisija: Schneider Electric

• Kasvu yli tavoitetason 5,25/10
  • 57 % työntekijöistä työskentelee maissa, joissa on käytössä Schneider Electricin sukupuolitasa-arvoinen palkkaussuunnitelma
  • Kuljetusten hiilidioksidipäästöt vähentyivät 8,4 % vuonna 2015

Espoo (Suomi) 2.6.2016 – Schneider Electric on julkaissut ei-taloudellisen tuloksensa vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen osalta. Schneider Electric mittaa kestävää kehitystään vuosineljänneksittäin 16 mittarilla ja raportoi niistä Planet & Society 2015–2017 -barometrissa. Saavuttaessaan luvun 6,70/10 maaliskuun 2016 loppuun mennessä Schneider Electric ylittää barometrin tavoitteen 5,25/10. Barometrin tulos saavutti luvun 6,33/10 joulukuun 2015 lopussa, ja vuoden 2016 uudelleen määritelty tavoite on 7,5/10 entisen 6/10 vuositavoitteen sijaan.

”Planet & Society 2015–2017 -barometri kasvoi 0,37 pistettä tällä neljänneksellä, mikä on linjassa tämän vuoden kokonaistavoitteeksi määriteltyyn 7,5/10 pisteeseen. Itse asiassa, Schneider Electric on päättänyt tarkistaa vuoden 2016 barometrin tavoitettaan ylöspäin 6/10 pisteestä 7,5/10 pisteeseen. Lisähaaste osoittaa, että pyrimme kunnianhimoisesti ylittämään tavoitteemme. Lisäksi maininnan arvoista tällä neljänneksellä oli valintamme Ethisphere-listalle yhdeksi maailman eettisimmistä yrityksistä kuudetta vuotta peräkkäin. Schneider Electric on yksi 130 kansainvälisestä yrityksestä, jotka ovat saaneet tunnustusta lähestymistavastaan etiikkaan ja siihen sitoutumisesta. Suorituskykyä mitataan yrityksen hallinnoinnin, maineen ja vaikutusvallan näkökulmista sekä sillä, miten yritys yrityskansalaisuuden ja sosiaalisen vastuunsa toimintakulttuurissaan ja toiminnassaan esiin tuomalla edistää eettistä toimintaa.” kommentoi Gilles Vermot Desroches, Schneider Electricin kestävän kehityksen johtaja.

Ei-taloudelliset tulokset mittareittain ovat seuraavat:

Planet & Society -barometri

Aloitus 2015

Tulos Q4 2015

Tulos Q1 2016

Tavoite 2017

Planeettamittarit

Ilmasto

10 % energiasäästö

10 %

10 % CO2 säästöt kuljetuksissa  [i]

10 %

Kiertotalous

Tavoitteena ei kaatopaikkajätettä 100 tuotantopisteessä

34

64

69

100 tuotantopisteessä

100 % tuotteista suunniteltu ja kehitetty Schneider ecoDesign WayTM:n mukaisesti

Tuottomittarit

Ilmasto ja kehittäminen (kestävä tarjooma)

75 % tuotteiden liikevaihdosta Green PremiumTM ympäristömerkillä

75 %

100 % uusista suurista asiakasprojekteista mitataan CO2-päästöt [ii]

100%

120000 tonnia CO2-päästöjä vältetään kunnossapidon, jälleenasennusten sekä tuotteiden elinkaaripalveluiden avulla

x5 Access to Energy -ohjelman liikevaihdosta kehityksen edistämiseksi

x2,07

x3,04

x5

Etiikka

100 % käyttämistämme tavarantoimittajista noudattaa ISO 26000 -ohjeistusta

48 %

100 %

Kaikki yksikkömme läpäisevät sisäisen etiikka- ja vastuullisuusarvioinnin [iii]

88 %

Henkilöstömittarit

Terveys ja tasa-arvo

30 % vähemmän työtapaturmia

17 %

37 %

30 %

Päivän koulutus jokaiselle työntekijälle vuosittain [iv]

79 %

85 %

64 % tulos työntekijöiden sitouttamisindeksissä [v]

61 %

64 %

85 % työntekijöistä työskentelee maissa, joissa on käytössä Schneiderin sukupuolitasa-arvoinen palkkaussuunnitelma [vi]

57 %

85 %

Kehittäminen

150 000 vähäosaista ihmistä saa koulutusta energianhallinnassa

1 300 tehtävää Schneider Electric Teachers -kansalaisjärjestössä

460

878

938

Yhdistetty kokonaistulos (/10)

3

6,70 [vii]

8

[i] Huomioitava vuotuisessa tuloksessa, että indikaattori on raportissa jäljessä yhden neljänneksen eli Qn luku on Qn-1.
[ii] Tulos mitattu 2016 (mittaristo otettu käyttöön 2015).
[iii] Puolivuosittaiset tulokset 3. ja 4. vuosineljänneksellä.
[iv] Mittaus kuluvana vuonna. Vaihdamme tarjoajaa 1. vuosineljänneksellä 2016 ja mittarien tulosten julkaiseminen jatkuu 2. vuosineljänneksellä.
[v] Puolivuosittaiset tulokset 2. ja 4. vuosineljänneksellä.
[vi] Vuosittainen tulos  4.vuosineljänneksellä
[vii] Tavoite 1. vuosineljänneksellä 2016: 5,25 (vuoden 2016 loppuun mennessä tavoite muutettu 7,5/10 aiemmasta 6/10)

Vuoden 2016 ensimmäisellä neljänneksellä, 15 mittaria 16:sta mittarista on julkaistu ja tarkistettu rajoitetulla tai riittävällä varmuudella. 13 mittaria nostivat barometrin keskitulosta.

Vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen ei-taloudelliset tulokset löydät osoitteesta http://www.schneider-electric.com/sri

Schneider Electricin 10 kestävän kehityksen sitoumusta Pariisin ilmastokokouksen yhteydessä

1. Varmistaa hiilidioksipäästöjen vaikutusten määrittäminen kaikissa uusissa, isoissa asiakasprojekteissa.
  2. Suunnitella kaikki uudet tarjoukset Schneider Electric ecoDesign WayTM:n avulla and toteuttaa 75 prosenttia tuotteiden liikevaihdosta Green PremiumTM ympäristömerkillä.
  3. Vähentää hiilidioksidipäästöjä 120 000 tonnia käytöstä poistettujen tuotteiden avulla
  4. Mahdollistaa alhaisia hiilidioksidipäästöjä tuottavien ratkaisujen avulla valaistuksen ja viestinnän saatavuus 50 miljoonalle asukkaalle kehittyvien maiden talouksissa 10 vuoden aikana.
  5. Toteuttaa varastointihankkeita uusiutuvan energian ja miniverkkojen kehittämiseksi.
  6. Ratkaista rikkifluoridikysymykset uusilla vaihtoehdoilla 5 vuoden kuluessa ja poistaa rikkifluoridi Schneider Electricin tuotteista 10 vuoden aikana.
  7. Pienentää Schneider Electricin energiaintensiteettiä 3,5 prosenttia vuotta kohti.
  8. Pienentää Schneider Electricin kuljetusten hiilidioksidipäästöjä 3,5 prosenttia vuotta kohti.
  9. Investoida 10 miljardia euroa kestävyysinnovaatioiden tutkimus- ja kehitystyöhön seuraavien 10 vuoden aikana.
  10. Laskea liikkeelle ilmastoarvopaperi rahoittamaan matalien hiilidioksidipäästöjen tutkimus- ja kehitystyötä Schneider Electricin toimialoilla.

Hashtagit: #sri #Barometri #Planet&Society #vastuullisuus

Voit seurata meitä ja lukea lehdistötiedotteemme, ladata painokelpoisia kuvia ja tutkia lisämateriaalia uutishuoneessamme http://www.mynewsdesk.com/fi/schneider-electric-finland. Voit seurata meitä myös Twitterissä osoitteessa https://twitter.com/SchneiderEFI ja LinkedInissä osoitteessa https://www.linkedin.com/company/schneider-electric

Tietoa Schneider Electricistä
Schneider Electric on maailmanlaajuinen energianhallinnan ja automaation asiantuntija. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto oli noin 27 miljardia euroa. Yrityksemme yli 160 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 100 maassa ja auttavat heitä hallitsemaan energiaansa ja prosessejaan turvallisesti, luotettavasti, tehokkaasti ja kestävästi. Yksinkertaisimmista kytkimistä aina monimutkaisiin toimintajärjestelmiin asti teknologiamme, ohjelmistomme ja palvelumme auttavat asiakkaitamme hallitsemaan ja automatisoimaan toimintojaan paremmin. Kytketyt teknologiamme uudistavat teollisuudenaloja, muuttavat kaupunkeja ja rikastuttavat elämiämme.

Voit seurata meitä ja lukea lehdistötiedotteemme, ladata painokelpoisia kuvia ja tutkia lisämateriaalia uutishuoneessamme http://www.mynewsdesk.com/fi/schneider-electric-finland. Voit seurata meitä myös Twitterissä osoitteessa https://twitter.com/SchneiderEFI ja LinkedInissä osoitteessa https://www.linkedin.com/company/schneider-electric