Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Mediakutsu: Hengitysliiton sisäilmasta kertova kuntakiertue tulee Pieksämäelle

Mediakutsu: Hengitysliiton sisäilmasta kertova kuntakiertue tulee Pieksämäelle

Julkaistu: 17.09.2014 klo 09:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Tervetuloa medialounaalle kuulemaan sisäilmasta ma 22. syyskuuta kello 12.00!

Sisäilma sairastuttaa tuhansia ympäri Suomen. Hengitysliitto kutsuu kunnat ja kuntalaiset keskustelemaan sisäilman epäpuhtauksien aiheuttamista ongelmista ja hyvistä ratkaisuista näihin ongelmiin kuntakiertueellaan. Tule medialle suunnatulle lounaalle kuulemaan lisää.

Paikalla haastateltavina työterveyslääketieteen professori, lääkäri Tuula Putus, joka kertoo, mitä sisäilmasta sairastuminen on. Hengitysliiton suunnittelija Katri Nokela esittelee Sisäilmasta sairastuneiden selviytymisen ja syrjäytymisen kokemuksia -selvitystä. Paikallinen, sisäilmasta sairastunut Tuija Laitinen kertoo oman tarinansa. Tilaisuudessa on mahdollista haastatella myös korjausneuvoja Teppo Siponkoskea.

HAPPI ending? Sisäilma sairastuttaa – yhdessä tekemällä ratkaisuihin -kuntakiertue starttasi keväällä Oulusta ja jatkaa matkaansa vuoden 2014 aikana läpi Suomen. Nyt on vuorossa Pieksämäki.

Paikalle saapuvia toimittajia pyydetään ilmoittautumaan perjantaihin 19. syyskuuta klo 10.00 mennessä osoitteeseen viestinta@osg.fi.

Aika: Maanantai 22. syyskuuta kello 12.00

Paikka: Cafe Kanttila, (Vilhulantie 5. Naarajärvi) Lounastarjoilu!

Median on mahdollista osallistua myös samana iltana järjestettävään kaikille avoimeen iltatilaisuuteen. Tilaisuudessa käsitellään laajemmin sitä, miten onnistumme yhdessä parantamaan sisäilmasta sairastuneiden tilannetta maassamme. Mediatilaisuus tarjoaa medialle yksinoikeuden haastatella illan puhujia.

Iltatilaisuus järjestetään klo 17-19. Kanttila, pääsali, Vilhulantie 5, 76850 Naarajärvi.

Katri Nokela

Suunnittelija, Homeesta sairastuneiden vertais- ja tukiverkostohanke, Hengitysliitto

p. 040 669 2096, katri.nokela@hengitysliitto.fi

Mari Kuusinen, OS/G Viestintä, p. 040 1964374, mari.kuusinen@osg.fi