Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Linnan Kehityksen asiakastyytyväisyys mitattu

Linnan Kehitys Oy

Linnan Kehityksen asiakastyytyväisyys mitattu

Julkaistu: 20.02.2015 klo 15:15
Julkaisija: Linnan Kehitys Oy

Hämeenlinnan kaupungin elinkeinoyhtiö Linnan Kehitys Oy mittasi tammikuussa asiakastyytyväisyyttä. Kysely toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin noin 4000 yritykseen Hämeenlinnassa. Vastauksia kertyi 244 kappaletta. Asiakaskyselyn avulla Linnan Kehitys halusi mitata tunnettuuttaan ja yritysten valmiutta palvelujen käyttöön. Kysely toimii yhtenä laatumittarina arvioitaessa elinkeinoyhtiön toimintaa ja sen kehittämistä. Asteikolla 1-5 Linnan Kehitys sai kokonaisarvosanaksi 3,3.

Yli puolet vastaajista (66 %) tunsi Linnan Kehityksen toimintaa, heistä noin puolet oli käyttänyt vuoden 2014 aikana tarjottuja palveluita. Yleisimmät asiointitavat olivat osallistuminen tilaisuuksiin tai koulutuksiin (32 %), neuvottelut yrityskehittäjien kanssa (19 %) sekä hankkeisiin osallistuminen (18 %). Arvioitaessa toimintaa ja henkilökuntaa kokemuksen tai spontaanin mielikuvan perusteella, elinkeinoyhtiö koetaan asiantuntevaksi ja helpoksi yhteistyökumppaniksi.

Vastaajista 73 % aikoo käyttää tai suositella Linnan Kehityksen palveluja myös tulevaisuudessa. Suurimpia syitä miksi palveluja ei haluta käyttää olivat, että vastaajilla ei ollut tietoa mitä palveluja Linnan Kehitys tarjoaa tai niille ei koettu olevan tarvetta. Avoimissa palautteissa toivottiin yrityksen jalkautumista yritysten pariin sekä lisää näkyvyyttä.

- Kun muistetaan, että yritys on toiminut kyselyä tehtäessä tässä muodossa vasta puoli vuotta, on hienoa että Linnan Kehitys nimenä tunnettiin niin hyvin. Jalkaudumme parhaillaan yrityskenttään ja aiomme tehdä parhaamme, jotta palvelumme ja tarjoamamme hyöty tulevat varmasti kaikille yrittäjille tutuiksi, lupaa Linnan Kehityksen toimitusjohtaja Mervi Käki.

Sama kysely tullaan toteuttamaan laajennettuna jälleen vuoden päästä. Vertailtavien yleisarvosanojen lisäksi pidemmän toiminta-ajan jälkeen voidaan asiakastyytyväisyystutkimus syventää eri yksiköiden palvelujen mittaamiseen ja kehittämiseen.

Lisätietoja Linnan Kehitys Oy, Mervi Käki, puh. 040 742 4054, mervi.kaki@linnan.fi
www.linnan.fi

Linnan Kehitys Oy on Hämeenlinnan kaupungin omistama elinkeinoyhtiö. Tehtävänämme on lisätä Hämeenlinnan tunnettuutta ja taloudellista kasvua. Saamme aikaan taloudellista kasvua verotuloina sijoittuvien yritysten, tapahtumien ja uusien asukkaiden kautta. Tavoitteenamme on, että Hämeenlinna on kehittyvä, kasvava ja elinvoimainen kaupunki.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki