Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Kantolan tapahtumapuisto teki sen taas

Linnan Kehitys Oy

Kantolan tapahtumapuisto teki sen taas

Julkaistu: 01.07.2016 klo 14:23
Julkaisija: Linnan Kehitys Oy

Brittiläinen hevilegenda Iron Maiden toi keskiviikkona 29.6. The Book of Souols maailmankiertueensa Kantolan tapahtumapuistoon Hämeenlinnaan. Konserttia oli seuraamassa 23 000 fania. Tapahtuma oli toinen Kantolassa järjestetty suurkonsertti. Viime vuonna AC/DC houkutteli paikalle 55 000 kävijää. Keskiviikon konsertti osoitti puiston soveltuvuuden erikokoisiin tapahtumiin.

- Oli hienoa nähdä, miten hyvin tapahtumapuisto skaalautui ja toimi 20 000 kävijän tapahtumassa. Konsertti todisti, että alue toimii erikokoisten tapahtumien areenana hienosti. Muutenkin puisto oli edukseen, nurmi oli loistavassa kunnossa ja konserttiväki näytti nauttivan aurinkoisesta säästä nurmikolla istuen, kertoo myyntipäällikkö Jonna Piiroinen tapahtumapuistoa operoivasta, Hämeenlinnan kaupungin elinkeinoyhtiöstä, Linnan Kehityksestä.

Linnan Kehitys on tyytyväinen myös Hämeenlinnan ennakkonäkyvyyteen erityisesti sosiaalisessa mediassa ennen konserttia. Raatihuoneen seinään kiinnitetty Eddien käsi aiheutti ihastusta laajasti ja kuvaa jaettiin muiden muassa Facebookissa satoja kertoja.

- Tässä on hyvä esimerkki siitä millainen vaikutus isojen tapahtumien vierailijoilla on kaupungin tunnettuuden kasvattamisessa. Mikä muu yksittäinen kohde kerää näin paljon kävijöitä yhden päivän aikana kaupunkiin, muistuttaa Linnan Kehityksen toimitusjohtaja Mervi Käki.

Konsertin järjestäjä, Live Nation, mittaa jälleen kävijöiden tyytyväisyyttä. Kysely tulosten pohjalta myös tapahtumapuistoa kehitetään edelleen.

Jonna Piiroinen, myyntipäällikkö, 050 318 0009, jonna.piiroinen@linnan.fi
Mervi Käki, toimitusjohtaja, 040 742 4054, mervi.kaki@linnan.fi

Linnan Kehitys Oy on Hämeenlinnan kaupungin omistama elinkeinoyhtiö. Tehtävänämme on lisätä Hämeenlinnan tunnettuutta ja taloudellista kasvua verotuloina sijoittuvien yritysten, tapahtumien ja uusien asukkaiden kautta. Tavoitteenamme on, että Hämeenlinna on kehittyvä, kasvava ja elinvoimainen kaupunki.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki