Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Innovatiivinen Lahden Matkakeskus allianssi palkittiin Raksa 2016 -messuilla

Lahden Messut Oy

Innovatiivinen Lahden Matkakeskus allianssi palkittiin Raksa 2016 -messuilla

Julkaistu: 11.03.2016 klo 17:12
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Suomen suurin rakennusalan erikoistapahtuma Raksa 2016 avasi ovensa tänään perjantaina Lahden Messukeskuksessa. Ensimmäisenä messupäivänä tapahtumassa julkistettiin perinteisesti Vuoden Rakentaja. Lahden Rakentajien yhdistyksen tekemä valinta osui tänä vuonna Lahden Matkakeskus allianssille. Rakentamisen eri osapuolia Lahdessa edustava yhdistys on valinnut Vuoden Rakentajan jo 12 kertaa, vuodesta 2004 lähtien.

Valintaperusteluina Vuoden Rakentaja -palkinnon myöntämiselle olivat moniulotteisen matkakeskushankkeen kunnianhimoiset ja korkeatasoisiksi asetetut tavoitteet, joiden toteutuksessa sovellettiin uutta yhteisvastuullista ja innovatiivista tuotantomallia. Allianssimallissa tilaaja, urakoitsija ja suunnittelija istuivat samalla puolella pöytää ja eteen tulevat pulmat selviteltiin yhdessä. Malli motivoi yhteiseen tekemiseen. Lahden Matkakeskukseen kätkeytyy monta teknistä ratkaisua, joihin päästiin kiinni allianssin ansiosta. Matkakeskuksen allianssimallin sopimusosapuolet olivat Lahden kaupunki, YIT Rakennus Oy ja suunnittelutoimisto Sito Oy.

Raksa 2016 -messujen avajaispäivänä valittiin myös tapahtuman paras osasto, joka tänä vuonna on Tikkurilan messuosasto. Messujen valintaraadin mukaan Tikkurilan osastolla on poikkeuksellisen onnistuneesti tuotu keskelle messumiljöötä perinteinen suomalainen talkoomaisema ja kylän nurkka, suomenlippua myöten. Raati antoi lisäksi kunniamaininnan Pölli.fi:lle itse tuotteeseen ja sen valmistamiseen keskittyneestä, suomalaista ammattitaitoa ja puuta kunnioittavasta osastosta

Raksa-messut Lahden Messukeskuksessa 11.-13.3.2016

Aukioloajat:
perjantaina ja lauantaina klo 10-17
sunnuntaina klo 10-16

Lisätietoja: www.raksamessut.fi

Lahden Messut Oy
Projektipäällikkö Jonna Järvelä, p. 040 824 1273
jonna.jarvela@lahdenmessut.fi

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Minna Helminen, p. 0400 617 640
minna.helminen@lahdenmessut.fi

Ennakkolipunmyynti:
liput.lahdenmessut.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.