Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » FMC rakennesuunnittelijaksi kansainväliseen kestävän kehityksen Wood City projektiin

Finnmap Consulting Oy

Julkaistu: 18.04.2013 klo 11:04
Julkaisija: Finnmap Consulting Oy

Rakennetun ympäristön asiantuntijaorganisaatio FMC Group on valittu rakennesuunnittelijaksi

kansainväliseen Wood City -hankkeeseen. Wood City on moderni, globaalia huippuosaamista

edustava puukaupunkikortteli, joka rakennetaan Helsingin Jätkäsaareen vuoden 2014 aikana.

FMC vastaa hankkeen rakennesuunnittelusta.

- SRV:n ja Stora Enson yhteinen Wood City -hanke on globaali puurakentamisen kärkihanke ja olemme

halunneet projektiin mukaan alan parhaat osaajat. Tavoitteenamme on, että saamme projektista sellaista

osaamista ja rakentamisen ratkaisuja, joiden perusteella voimme kehittää toimintojamme myös viennin

osalta, sanoo johtaja Juha Toimela SRV:stä.

Kestävän kehityksen kärkihanke Wood City koostuu asuintiloista, kahdeksankerroksisesta toimitilarakennuksesta ja hotellista, joka on ainutlaatuinen esimerkiksi Euroopassa. Hankkeen tavoitteena on laajempi alan ja yhtiöiden osaamisen kehittäminen ja verkostoituminen. Rakentaminen alkaa vuoden 2014 aikana ja ensimmäiset asukkaat tähän merelliseen ympäristöön pääsevät vuonna 2015.

Koko puukaupunkikorttelin suunnittelu ja rakentaminen perustuu kestävän kehityksen mukaiseen toimintaan. Wood Cityn arkkitehtuurikilpailun voittaja Anttinen Oiva Arkkitehtien ”Stories” korostaa puun aaltoilevaa, kaunista pintaa muun muassa kattorakenteissa. Wood City on uudenlaisen puurakentamisen taidonnäyte, joka tuo modernin puurakentamisen ja arkkitehtuurin takaisin Helsingin kantakaupunkiin.

- On hienoa, että FMC Group on mukana tässä hankkeessa. Meidän tavoitteenamme on suunnitella tästä

elinkaariajattelun mukaisesti puurakentamisen edelläkävijähanke. Konsernimme puuteknologian piirissä

työskentelee päivittäin yli 50 puurakenteiden suunnittelun ammattilaista. FMC tuleekin hyödyntämään

hankkeessa laajapohjaista ja korkeatasoista puurakenteiden suunnitteluosaamista sekä itse  suunnittelutehtävässä että rakenne- ja suunnittelujärjestelmien kehittämistyössä, sanoo johtaja Ismo Tawast FMC Groupista.

- Juha Toimela, johtaja, SRV Yhtiöt, puhelin 040594 5473, email: juha.toimela@srv.fi

- Ismo Tawast, johtaja, FMC Group, puhelin 040 5287 432, email: ismo.tawast@fmcgroup.fi

FMC Group on rakennetun ympäristön suunnittelu-, konsultointi- ja asiantuntijayritys, joka toimii rakennetekniikan, talotekniikan sekä ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan toimialoilla. Yritys on osa kansainvälistä Sweco-konsernia.

FMC Group ja Sweco ovat ympäristötietoisen suunnittelun edelläkävijöitä ja muodostavat yhdessä johtavan ympäristöalan yrityksen, joka edistää yhteiskunnan kestävää kehitystä. Konsernin palveluksessa on 12 maassa noin 7800 työntekijää, joista 1 700 työskentelee Suomessa. Sweco on listattu NasdaqOMX Tukholman pörssissä.

www.fmcgroup.fi, www.swecogroup.se