Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Exilion myi toimistokiinteistön AXA Real Estaten hallinnoimalle rahastolle

Exilion myi toimistokiinteistön AXA Real Estaten hallinnoimalle rahastolle

Julkaistu: 01.12.2014 klo 14:52
Julkaisija: Exilion Capital Oy

LEHDISTÖTIEDOTE, Helsinki 1.12.2014

Exilion myi toimistokiinteistön AXA Real Estaten hallinnoimalle rahastolle

Exilion Capital Oy:n hallinnoima Exilion Real Estate I Ky on tänään saattanut päätökseen kaupan Kiinteistö Oy Espoon Keilalahden FG-talon koko osakekannan myymisestä noin 64.8 miljoonalla eurolla AXA Real Estaten hallinnoimalle rahastolle. Kauppahinta vastaa noin 5,8%:n alkutuottovaatimusta.

Kiinteistö Oy Espoon Keilalahden FG-talo omistaa Espoon Keilaniemessä, osoitteessa Keilalahdentie 2–4 sijaitsevan kiinteistön ja vuonna 2001 rakennetun toimistorakennuksen. Toimistorakennuksen vuokrattava pinta-ala on noin 17 076 m2 ja rakennuksella on oikeus käyttää 404 autopaikkaa viereisessä pysäköintitalossa. Toimistokiinteistö on vuokrattu pitkäaikaisella vuokrasopimuksella Microsoft Mobile Oy:lle. Kiinteistö on osa Exilionin vuonna 2012 Nokia Oyj:ltä hankkimaa kokonaisuutta josta kaksi toimistotaloa ja pysäköintitalo jäävät edelleen Exilionin omistukseen.

"Toteutunut kauppa on osa omistamamme kiinteistöportfolion muokkausta. Tavoitteemme on edelleen kuitenkin tehdä myös uusia sijoituksia sekä tähän että uusiin hallinnoitaviin salkkuihin”, Exilion Capital Oy:n toimitusjohtaja Ari Talja sanoo.

Advium Corporate Finance ja Asianajotoimisto Krogerus toimivat Exilionin neuvonantajina transaktiossa.

Toimitusjohtaja Ari Talja, p. 050 5700 796

Exilion Capital Oy

Exilion Capital Oy on suomalaisten instituutioiden omistama kiinteistösijoitusten hallinnointiin erikoistunut yhtiö. Yhtiö hallinnoi pääkaupunkiseudun toimitilakohteisiin sijoittavaa Exilion Real Estate 1 kommandiittiyhtiötä. Yhtiön kiinteistöjen käypä arvo on noin 340 miljoonaa euroa koostuen toimisto-, liike- ja hotellitiloista.

www.exilion.fi