Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Etera rakennuttaa senioriasuntoja Kamppiin

Etera rakennuttaa senioriasuntoja Kamppiin

Julkaistu: 25.06.2014 klo 11:47
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Etera rakennuttaa seniorivuokra-asuntoja Helsingin Kamppiin. Pohjoiselle Rautatiekadulle rakennettavan talon kokonaisurakoinnista vastaa NCC Rakennus Oy.

Asunto-osakeyhtiö Helsingin Pohjoinen Rautatiekatu 30 sijoittuu Marian sairaalaa vastapäätä, kevyen liikenteen väylä Baanan ja Pohjoisen Rautatiekadun väliin. Kohde on vapaarahoitteinen, senioreille tarkoitettu vuokratalo, johon tulee lähes sata asuntoa. Katutasoon tulee lisäksi liiketilaa.

Kohteen pääsuunnittelija on Kirsti Sivén ja Asko Takala Arkkitehdit Oy, ja kohteen rakentaa NCC Rakennus Oy. Rakennustyöt ovat alkaneet, ja talo valmistuu alkuvuodesta 2016. Asuntojen vuokraus alkaa keväällä 2015.

”Senioriasuntoja on harvoin mahdollista rakentaa uudiskohteeseen näin keskustaan. Uskomme, että erinomaisella paikalla, aivan ydinkeskustan palvelujen äärellä oleville asunnoille on kysyntää”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta sanoo.

”NCC:n kannalta on hienoa, että Etera valitsi meidät näin haastavan kohteen rakentajaksi. Pääsemme näin ylläpitämään ja jatkokehittämään muun muassa Jätkäsaaressa ja Kalasatamassa kehittämäämme haastavien hankkeiden osaamistamme. Yhteistyö Eteran kanssa on ollut tähän mennessä erinomaista ja uskomme sen näkyvän hankkeen toteutuksessa aina loppukäyttäjälle asti”, toteaa NCC Rakennuksen toimialajohtaja Jari Lehtinen.

Etera on yksi Suomen suurimmista kiinteistösijoittajista 950 miljoonan euron kiinteistösijoituksillaan. Valtaosa Eteran kiinteistösijoituksista on suoria sijoituksia suomalaisiin kiinteistöihin.

Lisätiedot
Kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta, Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi
Kiinteistösijoituspäällikkö Hannu Keinänen, Etera, p. 0500 602 748, hannu.keinanen@etera.fi
Toimialajohtaja Jari Lehtinen, NCC Rakennus Oy, p. 0400 430 555, jari.lehtinen@ncc.fi

Liite
Näkymä Pohjoiselta Rautatiekadulta, havainnekuva Kirsti Sivén ja Asko Takala Arkkitehdit Oy.

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera huolehtii työntekijöiden ja yrittäjien eläketurvasta ja edistää työhyvinvointia. Eläkkeitä Etera maksaa yli miljardi euroa vuodessa 145 000 eläkkeensaajalle. Eläkevaroja turvaavia sijoituksia Eteralla on noin 5,6 miljardia euroa. Lue lisää osoitteesta etera.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki