Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Etelä-Karjalan käräjäoikeus Lappeenrannassa muuttaa väliaikaisiin tiloihin Skinnarilaan

Senaatti-kiinteistöt

Julkaistu: 12.02.2016 klo 12:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Käräjäoikeudelle ja  Salpausselän syyttäjänviraston Lappeenrannan palvelutoimistolle selvitellään uutta tilaratkaisua.

Senaatti-kiinteistöt vuokraa Technopolis Oy:ltä tilat Etelä-Karjalan käräjäoikeuden käyttöön Lappeenrannan Skinnarilasta. Käräjäoikeus siirtyy väliaikaisiin tiloihin 1.7.2016 alkaen Lappeenrannan keskustasta valtion virastotalon korttelista. Technopolikselta vuokrattavat tilat ovat suuruudeltaan n. 1 565 m2. Tilat on vuokrattu käräjäoikeudelle kolmen vuoden ajaksi.

Etelä-Karjalan käräjäoikeudelle ja Salpausselän syyttäjänviraston Lappeenrannan palvelutoimistolle selvitellään uutta tilaratkaisua. Kevään 2016 aikana laaditaan jo tehdyn suunnittelutyön pohjalta lisäselvityksiä ja hankesuunnitelma. Uudessa tilaratkaisussa huomioidaan valtion toimitilastrategian ja oikeushallinnon työympäristö- ja toimitilakonseptin ohjeistus sekä oikeushallinnossa meneillään olevat kehittämishankkeet.

Tämän hetken aikataulutavoitteiden mukaan varsinainen uuden tilaratkaisun toteutussuunnittelu alkaa keväällä 2017, ja uusi tilaratkaisu olisi valmis kesällä 2019.

Kari Kiesiläinen, Oikeusministeriö, Oikeushallinto-osasto, ylijohtaja, 029 5150138 kari.kiesilainen@om.fi

Henrika Räsänen, Valtakunnansyyttäjänvirasto, lakimies, 029 5620841
henrika.rasanen@oikeus.fi

Jorma Heinonen, Senaatti-kiinteistöt, toimialajohtaja, 0205 811 208 jorma.heinonen@senaatti.fi