Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Aurinkosuojauksella asumismukavuutta ja energiansäästöä

Aurinkosuojaus ry

Aurinkosuojauksella asumismukavuutta ja energiansäästöä

Julkaistu: 14.12.2015 klo 13:00
Julkaisija: Aurinkosuojaus ry

Vaikka ikkunan sisäpuolelle asennettavilla aurinkosuojaratkaisuilla haetaan yleensä ensisijaisesti parempaa sisävalaistuksen laatua, häikäisyn estoa ja ilmettä sisustukseen, on viime aikoina lisäksi havahduttu huomaamaan sisäpuolisen aurinkosuojauksen merkitys energiaa säästävänä tekijänä.

- Paras energiataloudellinen ja käyttäjäystävällinen tulos saavutetaan yhdistämällä ulko- ja sisäpuolinen aurinkosuojaus käyttäjän toiveiden mukaisesti. Aurinkosuojauksen merkitys energian säästämiseksi korostuu erityisesti koneellisesti jäähdytettävissä kiinteistöissä, yhdistyksen puheenjohtaja Petri Rokkanen sanoo. - Tehokas aurinkosuojaus vähentää sisätilojen jäähdytyksen energiantarvetta todella merkittävästi, jolloin esimerkiksi omakotitaloissa ei koneellista jäähdytystä edes tarvita. Oikein toteutetulla ja ohjatulla aurinkosuojauksella voidaan huonelämpötila pitää jatkuvasti mukavalla tasolla. Sen avulla voidaan myös tehokkaasti hyödyntää luonnonvaloa ja näin säästää jopa yli 80 prosenttia rakennuksen valaistukseen käytettävästä energiasta. Sisäpuolinen aurinkosuojaus on myös samalla loistava näkösuoja ympäri vuoden ja varsinkin pimeänä aikana.

Lisätietoja: Suomen Aurinkosuojaus ry ja jäsenliikkeet
www.aurinkosuojaus.fi
info@aurinkosuojaus.fi

Suomen Aurinkosuojaus ry

Suomen Aurinkosuojaus ry on perustettu vuonna 1980 ja se on kaikkien Suomessa toimivien aurinkosuoja-alan yritysten yhteinen etujärjestö. Jäsenyritykset ovat kaihdin- ja markiisiliikkeiden lisäksi valmistamiseen ja maahantuontiin sekä asennus- ja myyntitoimintaan erikoistuneita yrityksiä. Yhdistyksessä on noin 40 jäsenyritystä ja jäsenmäärän odotetaan kasvavan edelleen.