Etusivu » Tiedotteet » Kiinteistöt » Asokotien asukkaat suosittelevat asoasumista - uusia tontteja haetaan Asokodeille

Asuntosäätiö

Julkaistu: 08.07.2014 klo 14:19
Julkaisija: Asuntosäätiö

Asokotien asukastyytyväisyystutkimuksen mukaan yhteensä 94 prosenttia Asokotien asumisoikeusasuntojen asukkaista on valmiita suosittelemana Asokoteja tuttavilleen. Heistä joka viides on jo suosittelut Asokoteja.
Asokodit aloittaa pitkän tauon jälkeen uudistuotannon Vantaalla. Tavoitteena on aloittaa noin 500:n asunnon rakennustyöt vuoden 2015 aikana.

Asukastyytyväisyystutkimuksen vastaajista yhteensä 79 prosenttia pitää Asokotien lisärakentamista tarpeellisena tai ehdottoman tarpeellisena. Tärkeimpinä painopisteinä uudisrakentamisessa tulisi asukkaiden mielestä pitää kuukausittaista käyttövastiketta, asunnon hintaa sekä materiaalien laatua.

-       Hienoa, että pystymme tulevina vuosina tarjoamaan asiakkaillemme myös uudistuotantoa; sanoo Asokotien toimitusjohtaja Marko Pyykkönen. Positiivinen asukaspalaute tukee myös tätä päätöstä. Etsimme nyt tontteja pääradan varrelta, painottuen pääkaupunkiseutuun, jatkaa Pyykkönen.

-       Myönteisestä palautteesta huolimatta, haluamme jatkaa toiminnan kehittämistä, kertoo Pyykkönen.
Asukastyytyväisyystutkimuksessa tyytyväisyys on heikentynyt isännöinnin ja huoltopalveluiden, Asokotien yleisen toiminnan sekä asuntojen ja kiinteistöjen osa-alueilla verrattuna vuoden 2012 tutkimukseen.

Asokodit teetti keväällä 2014 asukastyytyväisyystutkimuksen, jonka tavoitteena oli kartoittaa Asokotien asukkaiden tyytyväisyyttä asuntoihin ja palveluihin sekä paikantaa kehittämistä vaativia kohteita. Tutkimus tuotettiin sähköpostikyselynä ja puhelinhaastatteluina ja siihen vastasi 1957. Vastaajista lähes 30 prosenttia on asunut asokodissaan yli 10 vuotta.

Asokodit on Suomen suurin asumisoikeusasuntojen omistaja. Asokodeilla on toimintaa 31 paikkakunnalla ja asuntoja lähes 14 000. Asuntosäätiö omistaa Asokodit.

toimitusjohtaja Marko Pyykkönen
puhelin 0400 426 666

Asokodit on Suomen suurin asumisoikeusasuntojen omistaja.
Asuntosäätiö omistaa Asokodit.

Asokotien toiminta-ajatus

Asokodit omistaa kannattavasti laadukkaita asumisoikeusasuntoja pääkaupunkiseudulla ja kasvukeskuksissa.

Yhtiön toiminta perustuu jatkuvaan kehittymiseen sekä hyvien asumispalveluiden tuottamiseen yhdessä huolella valittujen kumppaneiden kanssa. Asukasyhteistyö on merkittävä osa yhtiön toimintaa.

Asokodit
Leankatu 3, 00240 HELSINKI