Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Taitoalta kuntajohtamista uudistava palvelukokonaisuus kunnille

Taitoa

Taitoalta kuntajohtamista uudistava palvelukokonaisuus kunnille

Julkaistu: 23.06.2014 klo 07:32
Julkaisija: Taitoa

Keskitetty valtakunnallinen asiakaspalvelupiste Rovaniemelle

Taitoalta kuntajohtamista uudistava palvelukokonaisuus kunnille

Kuntatoimijoille talous- ja henkilöstöhallinnon palveluita tuottavan Taitoan toiminta on jatkunut vahvana koko alkuvuoden. Se tarjoaa kuntatoimijoille kuntajohtamista uudistavan palvelukokonaisuuden. Taitoa myös perustaa Rovaniemelle valtakunnallisen asiakaspalvelupisteen.

Kunnissa palveluiden ohjaaminen on haasteellista, koska käytettävissä oleva tieto on hajallaan eikä sen perusteella pysty ennakoimaan kokonaiskustannuksia. Päätöksenteko perustuu  hajanaiseen historiatietoon. Monessa kunnassa mietitäänkin, miten siirtyä määrärahataloudesta kuntapalveluiden ennakoivaan ohjaamiseen.

Taitoa haluaa tukea kuntia tässä muutoksessa.
”Tuotamme kuntien päätöksenteon tueksi toiminta- ja taloustietoa, jonka perusteella kunnat pystyvät ohjaamaan palvelujensa tuotantoa tarvelähtöisesti. Tässä kehityksessä tuemme asiakkaittemme työtä tarjoamalla valmiudet kunnan talouden ja tietovirtojen yhdistämiseen”, toimitusjohtaja Anne Lindqvist sanoo.

Esimerkiksi kouluverkon suunnittelu helpottuu, kun käytettävissä ovat ennusteet lapsimäärän kehityksestä, alueen kaavoituksesta, opetussuunnitelmista, kiinteistöistä, henkilöstömääristä ja asuinalueen kehittämisestä. Näiden tietojen perusteella pystytään luomaan kokonaiskuva palvelutarpeesta. Kun tunnetaan palvelujen kustannusvaikutukset, kyetään resurssit ohjaamaan tehokkaammin.

Valtakunnallinen asiakaspalvelupiste Rovaniemelle

Taitoa uudistaa myös asiakaspalvelunsa. Päätökset keskitetystä, valtakunnallisesta asiakaspalvelupisteen sijainnista on tehty. Palvelupiste sijoitetaan Rovaniemelle Taitoan toimipisteeseen.  Rekrytoinnit käynnistyvät elokuussa kesälomien jälkeen, ja asiakaspalvelupiste aloittaa toimintansa lokakuussa pilottiasiakkaan kanssa.

Taitoa on kuntatoimijoiden omistama, voittoa tavoittelematon yhtiö, joka tuottaa talous- ja henkilöstöhallinnon palveluita omistaja-asiakkailleen. Yhtiö palvelee valtakunnallisesti yli sataa asiakasta ja se työllistää syksystä lähtien yli 500 henkilöä. Vuonna 2013 Taitoa-konsernin liikevaihto oli 25,5M€.

Anne Lindqvist, toimitusjohtaja, 020 610 9202
anne.lindqvist@taitoa.fi, Taitoa

Tanja Peltovuoma, Pohjois-Suomen aluejohtaja, 020 610 9900
tanja.peltovuoma@taitoa.fi, Taitoa

Yhdessä parempia kuntapalveluja

Taitoa tuottaa kuntatoimijoille talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja koko maassa, ja kehittää niitä yhdessä asiakkaidensa kanssa.