Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Lilinkotisäätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Lilinkotisäätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 10.03.2016 klo 15:13
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Helsingissä toimivalle Lilinkotisäätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Lilinkotisäätiö pyrkimyksenä on parantaa vaikeista psyykkisistä häiriöistä kärsivien asemaa yhteiskunnassa ja se toimii yleishyödyllisen periaatteen mukaisesti.  Lilinkotisäätiö tarjoaa mielenterveyskuntoutujille asumispalveluita ja päiväkeskustoimintaa.

Yhteiskunnallinen yritys -merkki voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia ja ne käyttävät vähintään puolet voitostaan tähän. Tärkeää on myös liiketoiminnan yhteiskunnallisten vaikutusten osoittaminen ja toiminnan avoimuus. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti.

Sosiaalialan palveluja tuottavat julkinen taho ja yksityiset palveluntuottajat, joita ovat lähinnä yritykset, järjestöt ja säätiöt. Lilinkotisäätiö haluaa erottautua palveluntuottajana ei voittoa tavoittelevana organisaationa. Säätiön elinkeinotoiminnan tulos eli palvelutoiminnasta saadut tuotot käytetään kokonaisuudessaan Lilinkotisäätiön toiminnan kehittämiseen ja siten asukkaiden hyödyksi.

– Yhteiskunnallinen yrittäminen on vastuullista yritystoimintaa ja nämä yritykset kehittävät jatkuvasti toimintaansa. Lilinkotisäätiö kehittää ja toteuttaa ehkäisevää mielenterveystyötä ja sosiaalipsykiatrista kuntoutustyötä. Lilinkotisäätiön avulla tuen tarvitsijat saavat mahdollisuuden kuntoutukseen ja asuntoon mikä edistää elämän hallintaa. On hienoa, että Lilinkotisäätiö voi nyt kertoa olevansa myös Yhteiskunnallinen yritys -merkin haltija, toteaa Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Lisätietoja

Riikka Kallio, toiminnanjohtaja, Lilinkotisäätiö, p.050 439 2823, riikka.kallio@lilinkoti.fi

Niina Ollikka, brand manager, Suomalaisen Työn Liitto, p. 040 674 8773, niina.ollikka@avainlippu.fi

Lilinkotisäätiöllä oli vuonna 2015 toiminnassa kuusi palvelutaloa. Viidessä yksikössä järjestetään tehostetusti tuettua asumispalvelua, joissa henkilökunta on paikalla ympäri vuorokauden.  Palveluasumista järjestetään yhdessä yksikössä, jossa henkilökunta on päivittäin paikalla klo 8-20. Lisäksi säätiöllä on kolme hajasijoitettua asuntoa tuettua asumista varten, joiden asukkaat saavat räätälöityä tukea arkisin. Asukaspaikkoja on yhteensä 313, kaikki yksiköt sijaitsevat Helsingissä. Peruspalveluita ovat ateria-, kodinhoito-, vaatehuolto-, kuljetus-, asiointi- ja turvapalvelut. Lisäksi säätiö tarjoaa päiväkeskustoimintaa asukkailleen ja asukkaiden virkistyskäyttöön on Vihdissä lomapaikka.www.lilinkoti.fi