Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Kangasalan Uusi Osakeyhtiö Kuusi Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Julkaistu: 09.06.2016 klo 13:15
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Kangasalan Uusi Osakeyhtiö Kuusi Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Kuusi Oy tekee tärkeää yhteiskunnallista työtä, sillä pyrkii ehkäisemään työttömyyttä ja syrjäytymistä kehittämällä tarvelähtöisesti uusia palveluita.

Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia haasteita ja jotka käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän tarkoitukseen. Tärkeää on myös toiminnan avoimuus ja vastuullisuus – näillä yrityksillä on arvot kohdallaan ja ne pyrkivät toiminnallaan monipuolisesti edistämään ihmisten hyvää elämää. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti.

– Yrityksen toiminnan suunnittelu on alun perinkin lähtenyt rakentumaan sellaiselta arvopohjalta, että tällaisen merkin kriteerit täyttyivät kuin itsestään, kertoo Kuusi Oy:n toimitusjohtaja Saija Haavisto.

– Perustamisvaiheessa toimintaamme oli suunnittelemassa laajempi joukko ihmisiä, joita yhdisti hyvä tahto ja tarve tehdä jotakin tälle tärkeälle asialle, tekijöiden ja tekemättömän työn yhdistämiselle. Nuoren yrityksemme toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin ja olemme edenneet suunnitellussa aikataulussa. Jatkossa tavoitteenamme on vakiinnuttaa yritys noin 20 henkilöä työllistäväksi, työntekijöiden työ- tai opiskelu-uraa edistäväksi yritykseksi. Tuotamme laadukkaita palveluita ja parannamme oman kuntamme haastavaa työllisyystilannetta, toteaa Haavisto .

Kangasalan Uusi Osakeyhtiö Kuusi Oy:n toiminnan tavoitteena on uudenlaisia palveluita tarjoamalla nujertaa pitkäaikais- ja nuorisotyöttömyyttä Kangasalla. Kuusi Oy tarjoaa monipuolisia palveluita sekä yrityksille että yksityishenkilöille, eli näin kohtaavat sekä työn tarjoajat että sen tekijät. – Toimintamallin avulla voidaan tukea nuorten osallisuutta ja aktiivisuutta ja erilaiset työt tulevat näin tehdyksi. Tällainen toiminta on tärkeää sekä yksittäisille ihmisille että ympäröivälle yhteisölle, korostaa Suomalaisen Työn Liiton Brand Manager Niina Ollikka.

Lisätietoja

Saija Haavisto, toimitusjohtaja, Kuusi Oy, p. 040 837 0080, saija.haavisto@kuusioy.fi
Niina Ollikka, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, 040 674 8773, niina.ollikka@suomalainentyo.fi

Kangasalan Uusi Osakeyhtiö Kuusi Oy on yritys, jonka päätarkoitus on työllistää ja kannustaa työllistymään nuoriso- ja pitkäaikaistyöttömiä luomalla uusia palvelukonsepteja sekä yksityishenkilöiden että yritysten käyttöön. www.kuusioy.fi