Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Ilmakitaransoiton MM-kisat aiheuttaa poikkeuksia liikenteeseen perjantaina

Ilmakitaransoiton MM-kisat

Ilmakitaransoiton MM-kisat aiheuttaa poikkeuksia liikenteeseen perjantaina

Julkaistu: 24.08.2016 klo 19:05
Julkaisija: Ilmakitaransoiton MM-kisat

Ilmakitaransoiton MM-kisojen finaali järjestetään Rotuaarin aukiolla perjantaina 26. elokuuta. Tapahtuma aiheuttaa muutoksia keskustan liikennejärjestelyihin aukion läheisyydessä perjantain aikana.

Tapahtuma-alue kattaa Rotuaarin aukion lisäksi osan Pakkahuoneenkatua ja Kirkkokatua. Kadut suljetaan perjantaina klo 9 alkaen välillä Pakkahuoneenkatu 11–13 ja jalankulkijoita lukuun ottamatta Kirkkokatu 6 edustalta. Huolto- ja jakeluliikenne on kuitenkin sallittu.

Pysäköinti on kielletty tapahtuma-aikana kyseisillä katuosuuksilla ja lisäksi välillä Kirkkokatu 11–13. Kokonaisuudessaan alue on suljettuna klo 19–23, ja palautuu normaalikäyttöön lauantaiyönä klo 3. Citybussi liikennöi perjantain aikana poikkeusreitillä Pakkahuoneenkatu – Kirkkokatu – Hallituskatu - Isokatu.

Jalankulkijoita kehotetaan varovaisuuteen Rotuaarin lavan läheisyydessä tapahtuman rakennustöiden aikana.

Tapahtuman yleisöä pyydetään huomioimaan, että sateenvarjojen ja potkulautojen tuominen tapahtuma-alueelle on turvallisuussyistä kiellettyä.

MM-finaalin lavan eteen on varattu pyörätuolipaikkoja. Paikat on merkitty ISA-tunnuksin. Tapahtuman aikana paikkojen saavutettavuus voi suuresta yleisömäärästä johtuen olla vaikeaa, joten pyörätuolipaikoille kannattaa saapua ajoissa.

Ilmakitaransoiton MM-kisat järjestetään 21. kertaa 24.–26. elokuuta. MM-finaali järjestetään Rotuaarin aukiolla tämän viikon perjantaina klo 20-22.30. Tapahtuma on pääsymaksuton ja ikärajaton.

www.ilmakitara.fi

Sirkkaliisa Huhtala
Tuottaja
siri(at)oulunjuhlaviikot.fi
puh. 0504003538

Ilmakitaransoiton MM- kisojen tarkoitus on edistää maailmanrauhaa. Ilmakitaransoiton ideologian mukaan sodat loppuvat, ilmastonmuutos pysähtyy ja kaikki pahat asiat katoavat, jos kaikki maailman ihmiset soittavat ilmakitaraa. Tämän vuoksi kilpailun päätteeksi kaikki maailman ihmiset kutsutaan soittamaan ilmakitaraa yhtä aikaa, maailman pelastamiseksi.

Oulu - Pohjoisen Skandinavian pääkaupunki

www.oulu.com