Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Asunnottomien yön tulet syttyvät tänään 17.10 klo 19.00 yli 20 paikkakunnalla: Presidentti Niinistö osallistuu Helsingin tapahtumaan

Vailla vakinaista asuntoa ry

Julkaistu: 17.10.2015 klo 08:27
Julkaisija: Vailla vakinaista asuntoa ry

Valtakunnallista Asunnottomien yön -tapahtumaa vietetään 17.10.2015 Yk: Köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä yli 20 paikkakunnalla ympäri Suomea. Sadat vapaaehtoiset ympäri Suomea osallistuvat tapahtuman järjestelyihin.

Asunto on perusoikeus eikä sen puuttumista voida hyväksyä missään olosuhteissa. Asunnottoman yö on on kylmä, pitkä, pimeä ja yksinäinen. Kylmänä totuutena Asunnottomien yön kansalaisliike haluaa muistuttaa kodin turvasta ja lämmöstä joka kuuluu kaikille. Asunnottomien yön tulet syttyvät klo 19.00 ympäri maata. Helsingissä Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö tervehtii asunnottomien yön osallistujia sytyttämällä tulen joka lämmittää.

Helsingissä:
Asunnottomien Yön kansalaisliikkeen toimijat esittelevät toimintaansa Vaasanaukiolla klo 14-17.00; jossa tarjolla mm. akuuttia asumisneuvontaa ja lämpimien vaatteiden jako.
Helsingin Diakonissalaitoksella tapahtumia on klo 11.00 alkaen.
Klo 17 tapahtuma jatkuu Kalliossa Dallapepuistossa läpi yön
Klo 17.00 Miika Pettersson tenttaa helsinkiläisiä poliitikkoja ja orkesterit alkavat soittaa.
Klo 19.00 Tulet sytytetään

Asunnottomien yön Kansalaisliike kutsuu kaikki mukaan viettämään lämminhenkistä sadonkorjuujuhlaa Dallapepuistoon, johon voi tuoda lämmintä vaatetta jaettavaksi, ruokaa grillattavaksi ja jaettavaksi sekä teltan jossa asunnoton voi nukkua. Järjestäjien puolesta puistossa on lämmitettyjä puolijoukkuetelttoja, grilli ja musiikkia ja seuraa läpi yön. Jos ei pääse paikalle osallistumaan tapahtumaan;  asunnottomien yöhön voi osallistua sytyttämällä kynttilän.

Kaikkien kaupunkien tarkemmat tapahtumatiedot löytyvät osoitteesta www.asunnottomienyö.fi sekä asunnottomien yön Fb-sivuilta.

Lisätietoja;

Toiminnanjohtaja Sanna Tiivola, Vailla vakinaista asuntoa ry; 050-4079702 sanna.tiivola@vvary.fi

Matalan kynnyksen toiminnan ja asumisyksikköjen esimies Jussi Lehtonen, 050-3730920

Tapahtumatiedot: Hanna Vuorinen, järjestösihteeri, Vailla vakinaista asuntoa ry, hanna.vuorinen@vvary.fi

Vailla vakinaista asuntoa ry on asunnottomien itsensä vuonna 1986 perustama yhdistys, jonka tarkoituksena on varmistaa että kaikille järjestyy mahdollisuus itsenäiseen asumiseen sekä tarvittavat tukipalvelut. Yhdistys toimii valtakunnallisesti asunnottomien edunvalvojana ja on poliittisesti ja uskonnollisesti vapaa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki