Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Viktig information om RUSSIN & MANDEL russin och mandelblandning

IKEA Oy

Viktig information om RUSSIN & MANDEL russin och mandelblandning

Julkaistu: 06.11.2015 klo 09:00
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA vill göra kunder medvetna om att RUSSIN & MANDEL kan innehålla andra nötter än mandlar, vilket inte anges i innehållsförteckningen på påsen. Säkerhet är av högsta prioritet för IKEA och som försiktighetsåtgärd återkallas nu alla påsar med berörd bäst före datum och produktionsdatumkod.

I ett parti av RUSSIN & MANDEL kan nötter som paranötter, cashewnötter, valnötter och hasselnötter finnas, vilket inte finns angivet i innehållsförteckningen.

Återkallelsen omfattar påsar med följande märkning:

Bäst före-datum: 6.4.2016

Kod för tillverkningstid: 5 169

Partinummer: L33573

Personer som är allergiska mot nötter kan få en allergisk reaktion när de äter mixen. Produkten är säker för personer som inte är allergiska eller känsliga mot nötter.

Produkten kan återlämnas till IKEA där du får hela beloppet tillbaka. Kvitto är inget krav.

För mer information kontakta IKEA kundservice, tfn (09) 3482 9400.

IKEA beklagar för eventuella besvär detta orsakar.

IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 328 tavarataloa 28 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa, sekä IKEA-lähipiste Jyväskylässä. www.IKEA.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki