Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Tänä kesänä Posti leikkaa nurmikon puolestasi

Posti Group

Tänä kesänä Posti leikkaa nurmikon puolestasi

Julkaistu: 21.04.2016 klo 09:13
Julkaisija: Posti Group

Postin verkkokaupasta voi pian tilata kotiin ruohonleikkuun. Nurmikko leikataan postinjakelun yhteydessä tiistaisin, ja palvelun voi ostaa kuukauden erissä. Ensimmäinen mahdollinen leikkauspäivä on 17.5., palvelua saa elokuun loppuun asti.

Posti kehittää uudenlaisia kotiin tarjottavia palveluja. Postinjakajat tavoittavat arkipäivisin 2,8 miljoonaa kotitaloutta, ja Postin maanlaajuinen ammattilaisten verkosto voi auttaa lähetysten ja aterioiden jakelun ohella eri tavoin arjen sujumisessa. Samalla kotipalvelut tuovat uudenlaista työtä postinjakeluun, jossa perinteisen postin jakelumäärät vähenevät. Uusien kotipalveluiden myötä Posti muuttuu logistiikan ohella yhä vahvemmin palveluyhtiöksi.

– Ruohonleikkaus on ensimmäinen kotipalvelu, jonka kuluttaja voi tilata Postilta. Tämä kesä on pilotti palvelulle, jota tarjoamme koko maassa. Idea ruohonleikkauspalveluun tuli jakelun työntekijöiltä. Uskomme, että moni asiakas ulkoistaa mielellään ruohonleikkauksen, kun se käy helposti, johtaja Anu Punola Postista kertoo.

Postinjakelussa reitti suunnitellaan sen varrelle osuvan ruohonleikkuun mukaan. Tiistaisin jaettavaa postia on perinteisesti vähemmän, joten postinjakajan ajankäytön osalta se sopii hyvin yhdeksi kotipalvelupäiväksi. Palvelu toteutetaan asiakkaan ruohonleikkurilla ja asiakkaan arvioiman ajan puitteissa. Jos leikkauspäivälle osuu sade, suoritetaan työ korvaavana kertana.

– Posti toivoo kaunista kesää ja asiakkaillemme leppoisaa kesän viettoa. Tänä kesänä voi kutsua maanlaajuisen ammattilaisten verkostomme apuun nurmikon hoitoon, Punola sanoo.

Postinjakajat ovat lähellä asiakkaita

Jakajan työ on muuttunut entistä monipuolisemmaksi. Postilla on pitkä kokemus kotiin tarjottavista ateriakuljetuksista, Posti kuljettaa vuodessa noin 2 milj. ateriaa koteihin. Osana uusien kotipalveluiden kehitystä Posti toimii muun muassa Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin Eksoten kotihoidon ja vammaispalvelun kumppanina avustaen asiakkaita aterioinnissa ja arkiaskareissa. Posti toimii myös vartiointitehtävissä Securitaksen kumppanina Muhoksella ja Ylivieskassa toteutettavassa pilotissa.

Ruohonleikkauspalvelusta saa kotitalousvähennyksen

Ruohonleikkauksen voi tilata ensi viikosta alkaen Postin verkkokaupasta osoitteesta posti.fi/ruohonleikkaus. Maksutapoina verkkokaupassa ovat verkkopankit sekä luottokortti. Asiakas voi saada palvelusta kotitalousvähennyksen verottajalta.

Palvelun hinnat:

30 min joka tiistai 65 €/kk

60 min joka tiistai 130 €/kk

Postin ruohonleikkauspalvelun voi toukokuussa tilata kahdeksi viimeiseksi viikoksi, jolloin maksu on puolet kuukausimaksusta. Ruohonleikkaus tilataan viimeistään viikkoa ennen seuraavaa kalenterikuukautta. Asiakas saa tilauksesta vahvistuksen sähköpostiin ja muistutusviestin leikkausta edeltävänä päivänä.

Lisätietoja medialle:

Posti MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00–16.30)

Kuva: Posti

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.