Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Suomen ensimmäisen Marks & Spencer -myymälän avaus lähestyy

SOK

Suomen ensimmäisen Marks & Spencer -myymälän avaus lähestyy

Julkaistu: 12.09.2014 klo 14:00
Julkaisija: SOK

S-ryhmä avaa Suomen ensimmäisen Marks & Spencer -myymälän Helsingin Sokos-tavaratalon yhteyteen. Uuden lippulaivamyymälän ovet avautuvat torstaina 9. lokakuuta klo 12.

Hartaasti odotetun Marks & Spencer -myymälän avajaisiin on enää alle kuukausi aikaa. Noin 3 000 neliömetrin myymälätiloissa tehdään viimeisiä valmisteluja ennen avausta:

• Asetellaan yli 2000 huippulaadukasta ja tyylikästä pukeutumisen tuotetta esille.
  • Puetaan yli 100 mallinukkea upeisiin syksyn ja talven muotiasuihin. Kausimallistossa on tarjolla muun muassa tasokas, pelkistettyä tyylikkyyttä huokuva ja ylellisiä materiaaleja sisältävä Autograph-mallisto naisille.
  • Viimeistellään näyteikkunoita, jotka kuvastavat legendaarista Lontoota ja sen kuuluisimpia tunnusmerkkejä, kuten mustia takseja ja Big Beniä, korostaen Marks & Spencerin juuria ja tuotteiden tyylin alkuperää.
  • Täytetään herkkutorin hyllyt noin 200 tuotteella, jotka edustavat erittäin laadukasta Marks & Spencer valikoimaa. Herkkutorilta löytyy perinteisiä brittisuosikkeja, muun muassa suussasulavia Scottish-murokeksejä, maustettua hedelmäteetä sekä herkullisista luumuista ja kriikunoista tehtyä Plum & Damson -hilloa.

– On erittäin hienoa päästä palvelemaan asiakkaita uudessa Suomen lippulaivamyymälässämme Helsingin Sokos-tavaratalon yhteydessä. Tarjoamme upean valikoiman laadukkaita ja tyylikkäitä pukeutumisen tuotteita sekä erinomaisia elintarvikkeita innostavassa myymäläympäristössä aivan Helsingin keskustassa, Marks & Spencerin Euroopan toiminnoista vastaava johtaja Francois Smeyers toteaa.

– Olemme myymälän henkilökunnan kanssa erittäin innoissamme tulevasta syksystä. Henkilökunnan koulutus on aloitettu ja kaikki ovat täysillä mukana toteuttamassa ainutlaatuista avausta. Marks & Spencer -myymälä tulee täyttymään laadukkaista mallistoista, joista löytyy jokaisen asiakkaan tyylille ja mitoitukselle sopivia vaatteita sopivaan hintaan, kertoo Suomen Marks & Spencer -ketjun ketjujohtaja Laura Ruuskanen.

Myös kaksi muuta Marks & Spencer -myymälää avataan lokakuussa, kun 1 600 neliömetrin myymälätilat otetaan käyttöön Jyväskylän Sokos-tavaratalon yhteydessä (22.10.) ja Hämeenlinnan Goodman-ostoskeskuksessa (30.10.). Keväällä 2015 avataan Marks & Spencer -myymälät Tampereelle, Lappeenrantaan ja Lahteen, ja seitsemäs myymälä avaa ovensa Porissa syksyllä 2015. Suomenkieliset Marks & Spencer -verkkosivut avataan syyskuussa, mutta verkkokaupan tarkempi suunnittelu aloitetaan myöhemmin. Kansainvälinen Marks & Spencer -verkkokauppa palvelee myös jatkossa suomalaisia asiakkaita.

– Helsingin uusi lippulaivamyymälämme on tärkeä osa strategiaamme Suomessa. Olemme iloisia siitä, että avaamme kolme ensimmäistä myymäläämme yhteistyössä juuri S-ryhmän kanssa, jonka paikallistuntemuksen ja erinomaisten liikepaikkojen avulla saamme hyvää jalansijaa kautta Suomen, Francois Smeyers kertoo.

Liiteenä olevasta tiedotteesta löytyy muutama kuva myyntiin tulevista syksyn asuista.

Lisätiedot, kuva- ja haastattelupyynnöt:

Emma Johnson    M&S International Corporate PR Manager, +44 (0) 208 718 1980

Tomi Ronkainen    SOK Media, toimittaja, +358107680355

Marks & Spencer -tietoa:

• Marks & Spencer (M&S) on yksi Britannian johtavista jälleenmyyntiketjuista. M&S myy laadukkaita mutta edullisia vaatteita ja sisustustavaroita sekä erittäin hyviä elintarvikkeita. M&S:llä on 34 miljoonaa asiakasta Britanniassa ja yhteensä 86 000 työntekijää toimipisteissään Britanniassa sekä 56 eri alueella kautta maailman.
  • Marks & Spencer on perustettu yli 130 vuotta sitten, ja tällä hetkellä ketjuun kuuluu yli 800 myymälää Britanniassa sekä yli 460 myymälää muualla Euroopassa, Lähi-Idässä ja Aasiassa.
  • Lisätietoja yrityksen verkkosivuilla: http://corporate.marksandspencer.com

S-ryhmä on suomalainen, osuustoiminnallinen kaupan alan yritysryhmä. Se muodostuu Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) ja sen tytäryhtiöistä sekä 20 alueosuuskaupasta. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.