Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Seppään laaja tarjonta - vuokralaiseksi muiden muassa XXL

Skanska Oy

Seppään laaja tarjonta - vuokralaiseksi muiden muassa XXL

Julkaistu: 04.02.2016 klo 12:00
Julkaisija: Skanska Oy

Jyväskylään rakenteilla olevan Kauppakeskus Sepän yhdeksi ankkurivuokralaiseksi tulee urheiluvälineketju XXL. Uuden tavaratalon myötä ketju tekee aluevaltauksen Keski-Suomeen. Kauppakeskuksen muut ankkuriyritykset ovat H&M, Expert ja Toys ”R” US.

Jyväskylän Seppälän alueelle Prismakeskuksen yhteyteen syksyllä 2017 avautuvan kauppakeskuksen 24 000 m2:n kokonaisuus tarjoaa asiakkailleen laajan muotiin, urheiluun ja vapaa-aikaan keskittyvän valikoiman. Keskukseen tulee myös monipuolinen ravintola- ja kahvilakokonaisuus, joka tuo kokonaan uusia ajanviettomahdollisuuksia Jyväskylään.

XXL:lle tulee keskukseen lähes 3 700 m2 myymälätilaa. ”Olemme erittäin iloisia, että Kauppakeskus Seppään tulevan XXL-tavaratalomme rakentaminen on alkanut. Tiedämme, että konseptimme istuu erittäin hyvin Jyväskylän kokoiseen urheilukaupunkiin. Tuomme Jyväskylään täysimittaisen valikoiman urheilun huippumerkkejä ja tietysti extraedulliseen hintaan. Tässä yhtälössä näemme kolme selkeää voittajaa – Jyväskyläläisen urheilutuotteiden kuluttajan, XXL:n ja kauppakeskus Sepän”, sanoo XXL Sports and Outdoor Oy:n toimitusjohtaja Toni Stigzelius.

Keskukseen sijoittuvat XXL:n lisäksi muun muassa muodin toimijat H&M, Cubus, Glitter ja Bikbok, kodin sisustusliike Hemtex, leluliike Toys ”R” US ja kodinelektroniikan ketju Expert. Expertin Seppään tuleva myymälä on ketjun suurin Suomessa.

Ravintola- ja kahvilakokonaisuuteen tulevat esimerkiksi thaikeittiön makuja tarjoava Tamarin, meksikolaiseen tarjontaan keskittyvä Pancho Villa sekä italialainen Piazza Cafe. ”Muiden ravintolatilojen osalta vuokrausneuvotteluja käydään jatkuvasti”, kertoo projektijohtaja Kalle Jokela Skanskasta.

”Kauppakeskuksen tiloista on tällä hetkellä vuokrattu jo yli 60 %. Vuokrausaste on poikkeuksellisen korkea projektin tässä vaiheessa”, kertoo Jokela.

”Jyväskylässä ei ole aikaisemmin ollut paikkaa, josta saisi näin laajan valikoiman palveluja saman katon alta. Asioinnin helppoutta lisää sekin, että rakenteilla oleva Prismakeskus ja kauppakeskus Seppä kytketään yhdeksi kokonaisuudeksi”, sanoo Jokela. Prismakeskus avautuu 28.4.2016.

Skanskan kehittämän ja rakentaman kauppakeskuksen sijoittajat ovat LähiTapiola-ryhmän yhtiöitä.

www.kauppakeskusseppa.fi

Skanska Talonrakennus Oy, yksikönjohtaja Jorma Mustakangas, puh. 0400 672 617, jorma.mustakangas[at]skanska.fi

Skanska Oy, projektijohtaja Kalle Jokela, puh. 050 571 8688, kalle.jokela[at]skanska.fi

XXL Sports and Outdoor Oy, toimitusjohtaja Toni Stigzelius, puh. 040 181 6906, toni.s[at]xxl.fi

Realprojekti Oy, johtaja Pasi Nieminen, puh. 040 560 4274, pasi.nieminen@realprojekti.fi

LähiTapiola Keski-Suomi, asiakkuusjohtaja Kaisa Lukkarinen, puh. 050 302 5852, kaisa.lukkarinen[at]lahitapiola.fi

LähiTapiola Keski-Suomi, liiketoimintajohtaja Sebastian Siukonen, puh. 040 845 9841, sebastian.siukonen[at]lahitapiola.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2014 oli noin 835 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli vuoden lopussa 2 179.

LähiTapiola Keski-Suomi on yksi LähiTapiola-ryhmän 20 itsenäisestä, 100 % asiakkaidensa omistamasta vakuutus- ja sijoituspalveluita tarjoavasta alueyhtiöstä. Tehtävämme on turvata asiakkaidemme hyvinvointia ja menestystä elämän kaikissa käänteissä. Palvelemme henkilö-, maatila-, yrittäjä-, yritys- ja yhteisö-asiakkaita henkilökohtaisesti ja paikallisesti. Vahinkovakuutuksen maksutulomme on 30,7 miljoonaa euroa, omistaja-asiakkaitamme on 74 500. Olemme alueellamme vahinkovakuuttamisen markkinajohtaja. Alueyhtiömme kotipaikka on Jyväskylä ja palveluksessamme työskentelee 130 finanssialan ammattilaista. Palvelemme 17 toimipisteessä 14 paikkakunnalla ympäri Keski-Suomen. Lisätietoja yrityksestä myös www.lahitapiola.fi.