Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » S-ryhmän myynnin kehitys pysyi plussalla

SOK

S-ryhmän myynnin kehitys pysyi plussalla

Julkaistu: 30.01.2014 klo 12:03
Julkaisija: SOK

S-ryhmän vuoden 2013 vähittäismyynti oli hieman yli 11,3 miljardia euroa. Vertailukelpoinen myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna reilun prosentin.

SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilän mukaan parhaiten myynti kehittyi päivittäistavarakaupassa, jossa kasvua kertyi lähes neljä prosenttia. Suomen heikko talouskehitys näkyi myös S-ryhmän myynnissä, erityisesti autokaupassa ja käyttötavarakaupassa.

Muiden S-ryhmän liiketoimintojen myynninkehitys oli lähellä nollatasoa.

S-Pankilla oli vuodenvaihteessa yli 2,6 miljoonaa asiakasta. Joulukuun loppuun mennessä S-Pankki oli myöntänyt vajaat 1,4 miljoonaa S-Etukortti Visa -korttia. Yksityishenkilöiden talletusten määrä oli vuoden lopussa vajaat 2 304 miljoonaa euroa. Yritystalletukset mukaan lukien S-Pankin talletuskanta oli vuoden päättyessä vajaat 2 532 miljoonaa euroa. Kasvua edellisestä vuodenvaihteesta oli noin 60 miljoonaa euroa.

Jäsenille maksettiin Bonusta lähes 380 miljoonaa euroa

S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajien määrän kasvu jatkui, kun vuoden 2013 aikana niihin liittyi 92 113 uutta jäsentä. Vuoden lopussa osuuskauppojen jäsenten eli asiakasomistajien kokonaismäärä oli 2 109 025. Asiakasomistajille maksettiin Bonusta vuoden aikana yhteensä 379,0 miljoonaa euroa, joka oli samalla tasolla kuin vuotta aiemmin.

Vuoden lopussa S-ryhmän toimipaikkoja oli 1 646. Toimipaikkalukumäärä laski 51 toimipaikalla edellisvuoden vastaavaan aikaan verrattuna.

Tarkemmat myyntiluvut liiketoiminta-alueittain sekä SOK-yhtymän myyntitiedot löytyvät liitteistä.

S-ryhmän tulos- ja tilinpäätöstiedote julkaistaan torstaina 13.2. Tiedotusvälineille järjestetään tuolloin tulosinfo Ässäkeskuksen auditoriossa (Fleminginkatu 34, Helsinki) klo 13 alkaen.

Pääjohtaja Taavi Heikkilä, SOK, p. 010 76 80200

Johtaja, CFO, Jari Annala, SOK Talous ja hallinto, p. 010 76 82040