Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » S-ryhmälle ja Foodie.fm -palvelulle kultamitalipaikka Channel Innovation Awards –kilpailussa Yhdysvalloissa

SOK

Julkaistu: 23.05.2012 klo 09:21
Julkaisija: SOK

S-ryhmä ja Foodie.fm nappasivat kultamitalipaikan amerikkalaisessa Retail TouchPointsin Channel Innovation Awards -kilpailussa. Nyt toista kertaa jaetun palkinnon saajat julkistettiin 22. toukokuuta Hasbrought Heightsissa New Jerseyssä. S-ryhmän ja Digital Foodie Oy:n yhteistyönä rakentama personoitu osto- ja ruokasuosituspalvelu kiilasi kärkijoukkoon jättäen taakseen muun muassa Marks & Spencerin ja Targetin. Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin sellaisia kaupan alan monikanavaisia menestystarinoita, joilla asiakkaiden palvelutarve on onnistuttu ratkaisemaan uudella tavalla.

"Olemme erittäin tyytyväisiä tästä kansainvälisestä huomionosoituksesta. Kaupan alan sähköiset palvelut kehittyvät tällä hetkellä hurjaa tahtia ja kanssakilpailijoiden taso oli todella kova. Toisaalta tiedämme, että teemme työtä, jota kukaan ei tässä mittakaavassa maailmalla vielä ole tehnyt”, Digital Foodien toimitusjohtaja Kalle Koutajoki iloitsee.

S-ryhmän päivittäistavarakaupan Foodie.fm -palvelu on kasvanut vajaassa kahdessa vuodessa digitaalisesta ruoka-apulaisesta vuorovaikutteisuutta ja henkilökohtaisuutta vahvasti hyödyntäväksi sosiaaliseksi yhteisöksi. Palvelulla on Suomessa jo yli 220.000 käyttäjää. Maaliskuun alussa Foodie.fm alkoi toimia myös verkkoruokakaupan kanavana Oulussa, Kuopiossa ja pääkaupunkiseudulla. Ruokaostokset voi näillä paikkakunnilla tilata kotiin joko verkosta, iPadillä tai älypuhelimilla.

S-ryhmälle Foodie.fm on kivijalka, jonka ympärille ruokakaupan sähköiset palvelut kehittyvät. Tavoitteena on olla edelläkävijä asiakkaiden arjen tarpeita vastaavien uusien palveluiden kehittämisessä.

”Tavoitteenamme on kehittää uusia yhä vuorovaikutteisempia ja yksilöllisempiä palveluita helpottamaan ruokakaupassa asioimista. Foodie.fm kehittyy jatkuvasti tehden palvelusta yhä yksilöllisempää, helpompaa ja läpinäkyvämpää. Tällä hetkellä palvelusta löytyvät jo täydelliset hinta- ja valikoimatiedot noin 630 myymälän tuotteista. Kesällä vastaavat tiedot löytyvät kaikista myymälöistä. Tämän mittakaavan hintaläpinäkyvyys on harvinaista jopa maailmanlaajuisesti”, summaa valikoimajohtaja Ilkka Alarotu SOK Päivittäistavarakaupan ketjuohjauksesta.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Kalle Koutajoki, Digital Foodie Oy, p. 040 7012397, sähköposti: kalle.koutajoki@foodie.fm
Valikoimajohtaja Ilkka Alarotu, SOK, p. 010 76 80634, sähköposti: Ilkka.alarotu@sok.fi

Lisätietoja kilpailusta ja voittajista löydät täältä: http://www.slideshare.net/G3Com/channel-innovation-awards

Tutustu Foodie-palveluun täällä: www.foodie.fm