Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » S-ryhmä ja Punainen Risti tiivistävät yhteistyötään

SOK

S-ryhmä ja Punainen Risti tiivistävät yhteistyötään

Julkaistu: 16.01.2012 klo 14:00
Julkaisija: SOK

Suomen Punainen Risti ja S-ryhmä jatkavat yhteistyötään ensiaputaitojen levittämisessä ja arjen turvallisuuden parantamisessa. Sopimus syventää entisestään Suomen merkittävimmän kansalaisjärjestön ja suurimman kaupparyhmän yhteistyötä.

Suomen Punainen Risti ja S-ryhmä allekirjoittavat tänään kolmivuotisen yhteistyösopimuksen. Vuoteen 2014 ulottuva sopimus on jatkoa jo vuonna 2003 alkaneelle yhteistyölle. Sopimuskauden tavoitteena on edistää yhdessä ihmisten ja yhteisöjen selviytymiskykyä parantamalla arjen turvallisuutta.

– S-ryhmälle on luontevaa olla mukana tukemassa Punaisen Ristin vapaaehtoisten tekemää arvokasta työtä eri puolilla Suomea. Yhteistyötä päätettiin jatkaa, sillä se istuu hyvin S-ryhmän rooliin vastuullisena toimijana. Myös lähes 2 miljoonaa asiakasomistajaamme ovat vahvasti sitä mieltä, että toiminta Punaisen Ristin kanssa on tärkeää, toteaa SOK:n pääjohtaja Kuisma Niemelä.

Yhteistyöllä vahvistetaan valtakunnallisesti katastrofivalmiutta lisäämällä ihmisten ensiaputaitoja. Sitä kautta mahdollistetaan onnettomuustilanteisiin ja kriiseihin varautumista sekä parannetaan niistä toipumista. Yhtenä yhteistyön konkreettisena muotona jatketaan S-ryhmän henkilökunnan valtakunnallista Turvapassi- ja ensiapukoulutusta. Pitkään jatkunutta yhteistyötä on myös S-ryhmän mukanaolo toukokuussa Punaisen Ristin viikolla ja syyskuussa Operaatio Nälkäpäivässä.

Punaisen Ristin paikallisosastot hyötyvät yhteistyöstä saamalla S-ryhmän liikkeissä mahdollisuuden esitellä toimintaansa ja kutsua ihmisiä mukaan esimerkiksi ensiapuryhmiin.

– Yhteistyö on meille tärkeää. Erityisesti pitkäaikainen kumppanuus mahdollistaa konkreettisia asioisa, kuten ensiaputaitojen karttumista ja yhteisvastuun ja auttamisen lisääntymistä, sanoo Punaisen Ristin pääsihteeri Kristiina Kumpula.

Lisätiedot:

Punaisen Ristin varainhankinnan päällikkö Tuula Colliander, tuula.colliander@punainenristi.fi, 020 7012190

SOK, Partnertoiminnan päällikkö Marjaana Saarikoski, marjaana.saarikoski@sok.fi, 010 7681207

Vuosi 2012 on YK:n julistama osuustoiminnan vuosi. Yhdessä yrittämisestä ja yhteistyöstä voimansa saava osuustoiminta on Suomessa suosittua: elämme maailman osuustoiminnallisimmassa maassa. S-ryhmässä osuustoiminnan juuret ulottuvat yli sadan vuoden taakse. S-ryhmä on yksi maamme vanhimmista ja suurimmista osuustoiminnallisista yritysryhmistä ja S-ryhmän osuuskauppojen omistajina on jo lähes 2 miljoonaa asiakasomistajaa. Lue lisää osuustoiminnan juhlavuodesta: www.osuustoiminta.coop/2012